Έξι γευστικές σως που συνοδεύουν ιδανικά το κρέας

Έφτασε η μέρα που λατρεύουν οι κρεατοφάγοι και μισούν οι vegeterians! Η Τσικνοπέμπτη, που θα μπορούσε άνετα να οριστεί ως Εθνική Ημέρα Χοληστερίνης, είναι ίσως η μοναδική στιγμή του χρόνου που κάθε δίαιτα πάει… περίπατο.

Σκεφθήκαμε λοιπόν να προτείνουμε γευστικότατες σως για να τα συνοδεύσετε τα κρεατικά σας και να εκπλήξετε τους συνδαιτυμόνες σας:

Σως μπάρμπεκιου

⇒ 1 κρεμμύδι

⇒ 2 κ.σ. λάδι

⇒ 2 σκελίδες σκόρδο

⇒ 1 φλιτζ. κέτσαπ

⇒ 1/4 φλιτζ. νερό

⇒ 2 κ.σ. worcestershire sauce

⇒ 2 κ.σ. καπνιστή πάπρικα (μπορείτε να την αντικαταστήσετε με 1 κ.γ. ταμπάσκο)

⇒ 2 κ.σ. μαύρη ζάχαρη

⇒ 1 κ.σ. μέλι

⇒ 2 κ.σ. βαλσάμικο ξύδι

⇒ αλάτι – πιπέρι

Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι με τα σκόρδα και τα τσιγαρίζετε σε χαμηλή φωτιά για πέντε λεπτά. Προσθέτετε τα υπόλοιπα υλικά και σιγοβράζετε για 15 λεπτά σε χαμηλή φωτιά. Περάστε τη σως από το μπλέντερ για καλύτερη υφή.

Σως με ουίσκι για ψητά (τύπου Jack Daniel’s sauce)

⇒ 1 κρεμμύδι

⇒ 1 κ.σ. ταμπάσκο (ή κόκκινο καυτερό πιπέρι)

⇒ 4 κ.σ. ξύδι

⇒ 4 κ.σ. worcestershire sauce

⇒ ½ φλιτζ. ουίσκι

⇒ ½ φλιτζ. νερό

⇒ 2 φλιτζ. μαύρη ζάχαρη

⇒ 2 κύβους βοδινού

Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι και το τσιγαρίζετε σε χαμηλή φωτιά για πέντε λεπτά. Ρίχνετε τα υπόλοιπα υλικά σε ένα κατσαρολάκι και τα βάζετε να βράσουν δυναμώνοντας τη φωτιά. Ανακατεύετε καλά μέχρι να λιώσει η ζάχαρη (για να μην κολλήσει στον πάτο και γίνει καραμέλα). Μόλις η σως πάρει βράση, χαμηλώνετε την ένταση του ματιού στο μισό και αφήνετε να σιγοβράσουν για αρκετή ώρα, ανακατεύοντας ανά τακτά διαστήματα, μέχρι η σάλτσα σας να αρχίζει να πήζει. Μόλις η σως είναι έτοιμη, την αφήνετε να κρυώσει και την περνάτε από το μπλέντερ για καλύτερη υφή.

Καυτερή σως με μαγιονέζα και μουστάρδα

⇒ ένα κεσεδάκι γιαούρτι

⇒ 2 κ.σ. μαγιονέζα

⇒ 2 κ.σ. μουστάρδα

⇒ 2 κ.σ. ελαιόλαδο

⇒ 1/2 κ.γ. καυτερή πάπρικα ή μπούκοβο (μπορείτε να αντικαταστήσετε με γλυκιά πάπρικα αν δεν προτιμάτε τα καυτερά)

⇒ αλάτι και πιπέρι

⇒ χυμό από μισό λεμόνι

Ρίχνετε όλα τα υλικά μέσα στο γιαούρτι και ανακατεύετε έως ότου ομογενοποιηθούν.

Παντζαροσαλάτα

⇒ 500 γρ. παντζάρια χωρίς τα πράσινα φύλλα τους

⇒ 1 φλιτζάνι του τσαγιού καρυδόψιχα χοντροκομμένη

⇒ 2/3 φλιτζανιού του τσαγιού δυόσμο ψιλοκομμένο

⇒ 3 κ.σ. ελαιόλαδο

⇒ 1-2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες

⇒ ξύδι όσο σας αρέσει

⇒ 1/2 κρεμμύδι σε ροδέλες

Βράζετε τα παντζάρια από το προηγούμενο βράδυ σε άφθονο αλατισμένο νερό και τα ξεφλουδίζετε, τα κόβετε σε κύβους και τα βάζετε σε ένα σουρωτήρι να στραγγίξουν καλά. Τα σκεπάζετε με μεμβράνη και τα αφήνετε στο ψυγείο.

Όταν έρθει η ώρα του σερβιρίσματος, χτυπάτε στο μπλέντερ το ελαιόλαδο με το ξύδι, το σκόρδο και το μισό δυόσμο και περιχύνετε τα παντζάρια. Προσθέτετε το κρεμμύδι, τα καρύδια και τον υπόλοιπο δυόσμο, ανακατεύετε καλά και σερβίρετε.

Τυροσαλάτα

⇒ 250 γραμ. πικάντικη φέτα

⇒ 6 κ.σ. γιαούρτι

⇒ 2 κ.σ. ελαιόλαδο

⇒ 1 κ.σ. ξύδι

⇒ 1 κ.γ. καυτερή πάπρικα ή μπούκοβο (μπορείτε να αντικαταστήσετε με γλυκιά πάπρικα αν δεν προτιμάτε τα καυτερά)

⇒ αλάτι και πιπέρι

Λιώνετε τη φέτα στο μπλέντερ και προσθέτετε το γιαούρτι ανακατεύοντας μέχρι να γίνουν κρέμα. Ρίχνετε το λάδι, το ξύδι, την πάπρικα και αλατοπιπερώνετε. Ανακατεύετε καλά και η τυροσαλάτα είναι έτοιμη.

Τζατζίκι

⇒ ένα κεσεδάκι γιαούρτι

⇒ μισό αγγούρι

⇒ 1 σκελίδα σκόρδο

⇒ 2 κ.σ. ελαιόλαδο

⇒ 1 κ.σ. ξύδι

⇒ αλάτι και πιπέρι

Τρίβετε το αγγούρι και το στραγγίζετε από τα ζουμιά του. Το ρίχνετε μέσα στο γιαούρτι προσθέτοντας και το σκόρδο τριμμένο, αλάτι, πιπέρι, ξύδι και τέλος το ελαιόλαδο. Ανακατεύετε συνεχώς έως ότου ομογενοποιηθούν τα υλικά.