Αλεξάκος για τουρισμό: «Παραλάβαμε μηδέν, ξεκινάμε απ΄ αυτό”

0
302
Alexakos Xristos

syzitisi gia touristiki anaptyxi

Η υφιστάμενη κατάσταση και οι προοπτικές ανάπτυξης του σπαρτιατικού τουρισμού ήταν το αντικείμενο της συζήτησης που έγινε στο δημαρχιακό μέγαρο την Τρίτη 24/3. Στη συνάντηση της Επιτροπής Τουρισμού του δήμου μετείχαν και επαγγελματίες του κλάδου από την ευρύτερη περιοχή.

Το λόγο έλαβε αρχικά ο πρόεδρος της επιτροπής Χρήστος Αλεξάκος, για να ορίσει ως πρώτιστο μέλημά της την απόδοση της κατάλληληςAlexakos Xristos τουριστικής προέκτασης στο όνομα «Σπάρτη». Όπως εξήγησε, παρότι ο τόπος διαθέτει ένα ισχυρότατο και διεθνώς αναγνωρίσιμο όνομα (brand name), το τουριστικό προϊόν του είναι δυσανάλογα μικρό. Γι’ αυτό και από πλευράς επιτροπής έχει ξεκινήσει η διαδικασία υλοποίησης του branding, που θα δημιουργήσει ένα μοναδικό όνομα με συγκεκριμένη ταυτότητα, ώστε να υπάρξει μια ευρεία και δυνατή παρουσία της Σπάρτης στην τουριστική αγορά. Στόχος, όπως είπε, είναι οι επισκέπτες να λειτουργούν ως διαφημιστές/πολλαπλασιαστές.

Έως τώρα ο ίδιος εκτιμά πως οι ενέργειες ήταν αποσπασματικές και διακρίνονταν από έλλειψη συντονισμού, γεγονός που δημιουργούσε σύγχυση ως προς την ταυτότητα. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τη διάθεση πέντε διαφορετικών ενημερωτικών εντύπων σχετικών με το δήμο Σπάρτης στην πρόσφατη έκθεση ITB του Βερολίνου.

syzitisi gia touristiki anaptyxi (1)

Ο κ. Αλεξάκος παρουσίασε ακόμη τα κυριότερα σημεία της τουριστικής πολιτικής που προτίθεται να ακολουθήσει ο δήμος, βάσει και του εγκεκριμένου από τον ΕΟΤ προγράμματος τουριστικής προβολής. Αναφορά έγινε μεταξύ άλλων:

  • στην απαξίωση των μνημείων της κλασσικής περιόδου και στην ανάγκη συνεργασίας με την Αρχαιολογική Υπηρεσία για την αποκατάστασή τους (καθαρισμός, φωτισμός, σήμανση κλπ)
  • σε πρωτοβουλίες συνεργασίας, λχ με τον Εμπορικό Σύλλογο, για διάθεση από τα καταστήματα της Σπάρτης κοινών αναμνηστικών (κούπες, μπλουζάκια, καπέλα κ.ά.)
  • στη δημιουργία τουριστικών διαδρομών εντός της πόλης που με κατάλληλη σήμανση θα οδηγούν σε αξιοθέατα διαφορετικών χρονικών περιόδων (με διαφορετικό χρώμα διαδρομής για κάθε περίοδο), όπως συμβαίνει στο εξωτερικό
  • στη δημιουργία ποδηλατόδρομων για τη διασύνδεση αυτών των διαδρομών (παράδειγμα Βερολίνου)
  • στη μελλοντική λειτουργία τουριστικού λεωφορείου το οποίο θα κάνει το γύρο της ευρύτερης περιοχής
  • στο ενδεχόμενο μετατροπής κάποιων πλατειών σε θεματικές (πχ Αρχαίας Σπάρτης, Κων/νου Παλαιολόγου κλπ) ως πόλων πληροφόρησης με οπτικοακουστικό υλικό
  • στην ενίσχυση της τουριστικής συνείδησης των πολιτών μέσω και της κατάλληλης ενημέρωσής τους
  • στη δημιουργία μιας πύλης πληροφόρησης των επισκεπτών με οπτικοακουστικό υλικό για ολόκληρη τη Λακωνία,
  • στην προσπάθεια εξεύρεσης χώρου για τη δημιουργία εγκαταστάσεων αυτοκινούμενου τουρισμού (αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, όπως στην Καλαμάτα)
  • στην καταγραφή όλων ων δράσεων (πολιτιστικών, αθλητικών κλπ), ώστε να υπάρχει συνεργασία της Επιτροπής Τουρισμού με τους εκάστοτε διοργανωτές (λχ «Σπάρταθλον») για την ανύπαρκτη σήμερα τουριστική αξιοποίηση αυτών των εκδηλώσεων
  • στην επιχειρούμενη προσπάθεια συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Πεζοπόρων, ώστε να αποκτηθεί πρόσβαση σε 3 εκατ. δυνητικούς επισκέπτες (όσα και τα μέλη της). Η πρόβλεψη κάνει λόγο για 10.000 ανθρώπους ετησίως, που μεταφράζεται σε τζίρο 5 εκατομμυρίων.
  • στην πρόθεση να συνεχιστεί η παρουσία του δήμου Σπάρτης σε διεθνείς εκθέσεις είτε σε συνεργασία με την Περιφέρεια είτε αυτόνομα
  • στη συνάντηση που προγραμματίζεται με την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά και τη βούληση να υπάρξουν επαφές με μεγάλους τουριστικούς πράκτορες
  • στη διαπίστωση ότι νόμιμες κλίνες στο διευρυμένο δήμο Σπάρτης δεν ξεπερνούν τις 1185 και άρα θα πρέπει να υπάρξει προσαρμογή της τουριστικής τακτικής σε αυτό το μέγεθος
  • στις σκοπούμενες συναντήσεις με άλλους φορείς (Επιμελητήρια, δημοσιογράφους κλπ) για άντληση περαιτέρω αξιοποιήσιμων πληροφοριών.

syzitisi gia touristiki anaptyxi (2)

«Τα περισσότερα απ’ όσα θέλουμε να κάνουμε αφορούν όχι σε καινοτομίες, αλλά στα βασικά» διαπίστωσε στο τέλος της ομιλίας του ο κ. Αλεξάκος, ο οποίος υποστήριξε πως η προσπάθεια ξεκινά από το μηδέν, αφού όπως είπε «αυτό παραλάβαμε», επιρρίπτοντας σαφώς πολιτικές ευθύνες στους προκατόχους του για τον πολύτιμο χρόνο που χάθηκε.

syzitisi gia touristiki anaptyxi (3)

Εν συνεχεία το βήμα δόθηκε στους παριστάμενους ξενοδόχους και τουριστικούς πράκτορες, που προέβησαν από την πλευρά τους σε επισημάνσεις και προτάσεις.