Αναβολή logo… απογοήτευσης

0
773

logotypa

Άλαλο έμεινε το κοινό στη θέα των δύο λογότυπων ανάμεσα στα οποία κλήθηκε να αποφασίσει κατά τη χθεσινή συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης.

Μόλις ξεπεράστηκε το πρώτο σοκ, το λόγο πήρε ο Μάριος Τζωρτζάκης, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε απογοητευμένος, υποστηρίζοντας πως οι δύο τελικές προτάσεις που παρουσιάστηκαν (από το σύνολο των 34) δεν φέρουν τίποτα από τα ιστορικά χαρακτηριστικά του δήμου, ενώ συμπλήρωσε πως, αν έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στα δύο και το υπάρχον, θα επέλεγε το τελευταίο “γιατί είναι πολύ καλύτερο”.

Αναλόγως τοποθετήθηκε και ο Χρήστος Δημητρόπουλος, που τα χαρακτήρισε “αφηρημένη τέχνη” και εκτίμησε πως δεν είναι ανάγκη ο δήμος να προβεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, “μπορεί απλά να απευθυνθεί σε τοπικούς [σχεδιαστές] που θα βοηθήσουν να γίνουν βελτιώσεις στο ήδη υπάρχον λογότυπο, που έχει πολύ πιο ξεκάθαρο συμβολισμό”.

Στη συνέχεια ο Θέμης Πατσιλίβας, μετά από μακρά εισαγωγή, κατέληξε στο πρώτο από τα logo protasi 1παρουσιαζόμενα. Ο Λεωνίδας Καράντζαλης τα χαρακτήρισε “αποτυχία” και ζήτησε επανάληψη του διαγωνισμού, ενώ ο Βασίλης Σκρουμπέλος πρότεινε να απευθυνθεί ο δήμος στους μαθητές.

Ο Χρήστος Αλεξάκος, πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής, τόνισε την αναγκαιότητα να καταλήξει επιτέλους το συμβούλιο σε ένα λογότυπο “γιατί καιγόμαστε”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, καθώς “χωρίς αυτό δεν προχωρά η τουριστική προώθηση του δήμου”. Κάλεσε λοιπόν τους συμβούλους να επιλέξουν ανάμεσα στα δύο που ισοψήφισαν και να μην αναβληθεί η απόφαση, με τη λογική πως χάνεται πολύτιμος χρόνος. Επίσης, απάντησε στον κ. Σκρουμπέλο, που πρότεινε για σλόγκαν του δηλωτικού σήματος το ιστορικό “μολών λαβέ” ή κάτι ανάλογο, πως δεν είναι δυνατό να πουν στους τουρίστες logo protasi 2“come and get it” (σ.σ. σε ελεύθερη μετάφραση) “γιατί όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει στα αγγλικά come and get it” (!).

Ο δήμαρχος, αφού ευχαρίστησε φυσικά τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής για τη διαδικασία της επιλογής, αλλά και τους διαγωνιζόμενους για τις προτάσεις που απέστειλαν (και πού να υπενθυμίσουμε πως διαγωνίζονται για το βραβείο των 5000 ευρώ!), είπε πως δεν είναι δεσμευτικό το Σώμα να αποφασίσει ανάμεσα σε αυτά τα δύο με τη μορφή που παρουσιάστηκαν, και πρότεινε να καλέσουν τους δύο φιναλίστ για να τους ζητήσουν μερικές βελτιώσεις.

Χαζεύοντας λοιπόν κι εγώ από το παράθυρό μου μια λακκούβα στο δρόμο, και διερωτώμενη πόσο μπορεί να κοστίζει η δημιουργία ενός λογότυπου, αποφάσισα να το γκουγκλάρω που λέμε και στο χωριό μου. Παραθέτω λοιπόν μερικές από τις δαπάνες άλλων δήμων πανελλαδικά για τη δημιουργία δηλωτικού σήματος, που προφανώς δεν τους περισσεύουν πεντοχίλιαρα και πράγματι διαχειρίζονται τη φτώχεια τους…

Δήμος Τεμπών: Το έπαθλον του νικητή θα είναι διήμερη διαμονή σε ξενοδοχείο στο Μεσάγγαλα Λάρισας.

Δήμος Αλοννήσου: Το έπαθλο είναι η φιλοξενία πέντε ημερών στο νησί από τον Σύλλογο Ξενοδόχων για τον πρώτο και αναφορά στον διαδικτυακό τόπο του δήμου όλων των συμμετεχόντων.

Δήμος Μοσχάτου: Έπαθλο ένα τριήμερο ταξίδι στο εξωτερικό για δύο άτομα, αξίας 500 ευρώ.

Δήμος Τριφυλίας: Χρηματικό έπαθλο 500 ευρώ για την επικρατέστερη πρόταση. Τα ονόματα όλων των συμμετεχόντων του διαγωνισμού θα αναφερθούν στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου.

Εντύπωση πάντως μου προξενεί ότι άπαντες σχεδόν οι σύμβουλοι διαφώνησαν στο εικαστικό κομμάτι (που στο κάτω-κάτω είναι κι υποκειμενικό), αλλά κανείς δεν αναρωτήθηκε πόσο κοστίζει στην αγορά μια αντίστοιχη παροχή υπηρεσίας.

Για την ιστορία, η επιλογή του λογότυπου του δήμου μας θα αποφασιστεί “next year”, αφού μετατέθηκε για την πρώτη συνεδρίαση της νέας χρονιάς.