Αναζήτηση ευθυνών για το δυστύχημα στο αεροδρόμιο Σπάρτης

0
263
ptosi aeroplanou Sparti (20)

ptosi aeroplanou Sparti (20)

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σχετικά με το τραγικό δυστύχημα που συνέβη το προηγούμενο Σάββατο 26/7 στο αεροδρόμιο της Σπάρτης, στο Πυρί, κατά τη διαδικασία απογείωσης ενός αμφίβιου υπερελαφρού αεροσκάφους τύπου Aventura, απηύθυναν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Θανάσης Πετράκος (Μεσσηνίας) και Ευγενία Ουζουνίδου (Κοζάνης).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το αεροσκάφος (ιταλικου νηολογίου) είχε απογειωθεί από πεδίο μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών, δεν είχε κατατεθεί από τον υπεύθυνο για την πτήση χειριστή σχέδιο πτήσης -ως όφειλε- και δεν είχε υπάρξει καμία επικοινωνία με την ΥΠΑ.

Στον τόπο του ατυχήματος, μετά από συνεννόηση με την ΥΠΑ, μετέβησαν εκπρόσωποι της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, που ήταν η αρμόδια για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτιών του ατυχήματος.

Κατόπιν των παραπάνω, οι βουλευτές ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό:

1. Γιατί επετράπη η αναχώρηση του αεροσκάφους χωρίς την κατάθεση σχεδίου πτήσης και αν ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αρχές για την απογείωση αεροσκάφους χωρίς την κατάθεση σχεδίου πτήσης από τους υπαλλήλους του αεροδρομίου απ’ όπου απογειώθηκε.

2. Γιατί επετράπη η απογείωση του συγκεκριμένου αεροσκάφους από το μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ αεροδρόμιο της Σπάρτης, όταν είχε ήδη προσγειωθεί στο μη αδειοδοτημένο αυτό αεροδρόμιο.

3. Δεδομένου ότι ένα από τα πιθανά αίτια του ατυχήματος είναι και η μηχανική βλάβη, εάν είχαν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητοι έλεγχοι στο συγκεκριμένο αεροσκάφος από επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, για το αν πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να πετά με ασφάλεια στη χώρα μας.

5. Εάν πραγματοποιούνται έλεγχοι σε αεροσκάφη αλλοδαπών νηολογίων τα οποία δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια, και, αν όχι, πώς διασφαλίζεται ότι τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις ώστε να είναι ασφαλή. Επίσης, πόσα αεροσκάφη αλλοδαπών νηολογίων δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

5. Μετά τις αποχωρήσεις και διαθεσιμότητες σε επιθεωρητές αεροσκαφών της ΥΠΑ (των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής) που είχαν την αρμοδιότητα να ελέγχουν και τα ιδιωτικά αεροσκάφη, ώστε να διασφαλίζουν ότι τηρούν όλες τις προϋποθέσεις ώστε να είναι ασφαλή, ποιος έχει αναλάβει αυτό το ρόλο. Επιπλέον, πόσοι είναι οι αρμόδιοι επιθεωρητές αεροσκαφών που ελέγχουν ιδιωτικά αεροσκάφη σήμερα και πόσοι ήταν πριν τον Οκτώβριο του 2013.

6. Εάν έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος για την ολοκλήρωση των μεταγραφών ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκαν στο ελληνικό νηολόγιο και μεταγράφηκαν σε αλλοδαπά νηολόγια. Εάν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματά του.