Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ για την επιμήκυνση του σχολικού έτους

0
188
sxoliki aithousa

sxoliki aithousa

Έντονη ήταν αντίδραση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και τα δημοσιεύματα για την επιμήκυνση του σχολικού έτους.

«Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι το υπουργείο εξακολουθεί να αιφνιδιάζει, να προκαλεί και να εξοργίζει την εκπαιδευτική κοινότητα, λαμβάνοντας αποφάσεις για σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα ερήμην των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων τους, συχνά μάλιστα με αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των μελών της ηγεσίας του. Μετά το πυροτέχνημα της περίφημης «λευκής εβδομάδας», ο κύριος Αρβανιτόπουλος προχώρησε στην αιφνιδιαστική απόφαση να ισχύσει ο θεσμός της (ανύπαρκτης μέχρι τώρα) τράπεζας θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της φετινής α΄ τάξης λυκείου (και μάλιστα λίγες μέρες μετά την εκ διαμέτρου αντίθετη δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού, κ. Κεδίκογλου) και κατέληξε στη γνωστή εξαγγελία του για επιμήκυνση του σχολικού έτους”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Όσον αφορά στην πρόθεση για επιμήκυνση, τα μέλη της ομοσπονδίας τονίζουν πως «τόσο η διάρκεια του σχολικού έτους όσο και η διάρκεια των σχολικών διακοπών και αργιών στην Ελλάδα ακολουθούν τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Διαφέρει μόνο το χρονικό σημείο των διακοπών των μαθημάτων, που εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα που ισχύουν σε κάθε χώρα. Το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά στη διάρκεια του διδακτικού έτους, που δεν διαφέρει σημαντικά από ό,τι παρατηρείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, εμφανίζεται μικρότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πραγματικά, τέσσερις έως έξι εβδομάδες του σχολικού έτους σπαταλώνται για τη διεξαγωγή των κάθε είδους εξετάσεων, το κόστος των οποίων για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά έχει δραματικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και στην ψυχική τους ευεξία.

Αυτό που απαιτείται, αν το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, είναι να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που καταλαμβάνουν οι παντός είδους εξετάσεις των μαθητών ιδιαίτερα στο λύκειο σε βάρος της διδασκαλίας και των μαθημάτων. Αυτό βέβαια απαιτεί μια συνολική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος μαθημάτων και διακοπών, αλλά και την ανατροπή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του λυκείου.

Θεωρούμε υποκριτικό το ενδιαφέρον του υπουργείου για τη διάρκεια του διδακτικού και του σχολικού έτους, όταν με δική του ευθύνη και καταστρατηγώντας ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφήνει σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς για αρκετούς μήνες και χάνονται έτσι χιλιάδες ώρες μαθημάτων ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Είναι απαίτηση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, όλοι οι εκπαιδευτικοί να διορίζονται και να τοποθετούνται έγκαιρα στην αρχή της σχολικής χρονιάς».

Και συνεχίζουν οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζοντας ότι «η επιμήκυνση του σχολικού έτους δεν εντάσσεται σε μια προσπάθεια για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά περισσότερο συνδέεται με την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων, όπως φάνηκε και από τη συζήτηση για τη λεγόμενη «λευκή εβδομάδα»».

Η ανακοίνωση κλείνει καλώντας τον υπουργό «για μια ακόμα φορά να σταματήσει να αγνοεί και να αιφνιδιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα, να σταματήσει να καλλιεργεί εντυπώσεις παίζοντας με τις λέξεις και να έχει το σθένος να αναλαμβάνει ξεκάθαρα το βάρος της ευθύνης των πολιτικών του επιλογών. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει εδώ που έχουμε φτάσει».