Δημοψήφισμα για την πεζοδρόμηση και λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας ζητά η “Ελπίδα” του Χρήστου Αλεξάκου

Χθες Πέμπτη κατατέθηκε εκ μέρους της δημοτικής παράταξης “Ελπίδα” προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Σπάρτης θέμα προς εισαγωγή στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης. Η πρόταση αφορά αφενός τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος στη δημοτική ενότητα Σπαρτιατών για άμεση λύση στο εκκρεμές ζήτημα της πεζοδρόμησης ή μη, καθώς και περιορισμό της σχεδιαζόμενης πεζοδρόμησης από την παρούσα δημοτική αρχή. Το δεύτερο σκέλος της πρότασης Αλεξάκου έχει να κάνει με τη σύσταση και λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας για την εξασφάλιση της ασφαλούς και δωρεάν μετακίνησης μαθητών, σπουδαστών, δημοτών, επισκεπτών και τουριστών στην πόλη της Σπάρτης, αλλά και λειτουργίας “πολιτιστικής διαδρομής” προς τους αρχαιολογικούς κλπ χώρους.

Ως προς την πεζοδρόμηση, προτείνεται συγκεκριμένα να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος εντός του προσεχούς εξαμήνου, με συμμετοχή μόνο των δημοτών της ΔΕ Σπαρτιατών. “Όμως θεωρώ απαραίτητο”, συμπληρώνει ο κ. Αλεξάκος, “προ πάσης αποφάσεως, να αποφασίσουμε τον περιορισμό της πεζοδρόμησης, στην απολύτως αναγκαία έκταση, συμβουλευόμενοι προς τούτο γνωστούς συμπολίτες μας αρχιτέκτονες – μηχανικούς – πολεοδόμους, για να διασκεδαστούν, κατά το δυνατόν και οι εν πολλοίς εύλογες, αντιδράσεις των εμπόρων και επαγγελματιών της πόλης μας, η έλλογη υποστήριξη των οποίων αποτελεί αυτονόητο καθήκον όλων μας -ιδίως κατά την περίοδο της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης, που μαστίζει ολόκληρη την κοινωνία μας”.

Αναφορικά με το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας, η πρόταση της “Ελπίδας” την τοποθετεί κατά μήκος των λεωφόρων Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και Λυκούργου. “Καθ΄ όλη τη διαδρομή των δυο λεωφόρων, θα προσδιοριστούν στεγασμένες στάσεις απέχουσες κατά 120 έως 140 μέτρα απ΄ αλλήλων. Η διάρκεια αναμονής του λεωφορείου θα είναι πεντάλεπτη στην αφετηρία και στο τέρμα και δίλεπτη σε κάθε ενδιάμεση στάση, εάν και εφόσον δεν υπάρχουν όρθιοι επιβάτες, άλλως το όχημα θα συνεχίζει αμέσως την κανονική πορεία του. Το εγχείρημα επιβάλλεται, μετά την πιλοτική εφαρμογή του, να επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες λεωφόρους, δρόμους κλπ” σημειώνει η προτείνουσα παράταξη και συνεχίζει: “Η λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας θα αρχίζει μισή ώρα πριν την έναρξη των σχολικών μαθημάτων και θα τελειώνει με τη λήξη της οκτάωρης εργασίας του οδηγού. Για την εξυπηρέτηση της δημοτικής συγκοινωνίας δεν χρειάζεται να προσληφθεί οδηγός, διότι υπάρχουν ήδη διορισμένοι τέτοιοι κατάλληλοι οδηγοί. Για την εξυπηρέτηση της δημοτικής αυτής συγκοινωνίας αρκεί μόνον η αγορά ενός -μεσαίου μεγέθους- επιβατηγού λεωφορείου καθώς και τα ανάλογα καύσιμα. Ειδικότερα, το λεωφορείο πρέπει να έχει μικρό μήκος, αλλά να είναι διώροφο. Επίσης, να έχει τόσο μήκος ώστε να περιλαμβάνει επτά διπλές σειρές ανά όροφο”.

Τέλος, ο Χρ. Αλεξάκος προτείνει και τη δοκιμαστική λειτουργία (με ένα μόνον αρχικά λεωφορείο) μιας “πολιτιστικής γραμμής” που θα μεταφέρει τουρίστες με αφετηρία το χώρο του υπό ανέγερση νέου αρχαιολογικού μουσείου της πόλης μας ή στο υφιστάμενο μέχρι να περατωθεί το νέο, περιήγηση όλων των αρχαιολογικών χώρων της Σπάρτης – Μυστρά – Αμυκλών κλπ και τερματισμό στο χώρο της κεντρικής πλατείας. Στο λεωφορείο κρίνεται σκόπιμη η τρίγλωσση (αγγλικά – γαλλικά – γερμανικά) ακουστική διερμηνεία με περιεχόμενο την πλήρη ξενάγηση των τουριστών και πλαισιωμένη από κατάλληλη μουσική. “Το μόνον που απαιτείται είναι η αγορά του λεωφορείου διότι ο δήμος μας διαθέτει έμμισθο οδηγό για την οδήγησή του και υπηρεσίες για τη συντήρησή του” παρατηρεί ο επικεφαλής της παράταξης.