Διατροφή: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!

0
2331

άρθρο του δρος Παναγιώτη Μπασουράκου


Πόσα κιλά παίρνουμε συνήθως στις διακοπές των Χριστουγέννων; Το να πάρουμε 2 κιλά είναι το πλέον σύνηθες. Μερικοί προσλαμβάνουν έως και 5 κιλά. Αρκετοί διατηρούν το βάρος τους σταθερό. Λίγοι καταφέρνουν να χάσουν – ιδιαίτερα αυτοί που έχουν ήδη αρχίσει μια προσπάθεια απώλειας βάρους.

Πώς θα επανέλθουμε τουλάχιστον στο προηγούμενο βάρος μας; Σιγά-σιγά, όχι μόνο στο βάρος μας αλλά και στο βιολογικό μας ρολόι, αφού οι αλλαγές στην ώρα των γευμάτων αλλά και του ύπνου το έχουν αποσυντονίσει. Άρα, εκτός από το διαιτολόγιό μας, προσπαθούμε να έχουμε ένα σταθερό ωράριο κατάκλισης, διάρκειας ύπνου και πρωινού ξυπνήματος.

Πώς θα χάσουμε ακόμα περισσότερο βάρος και από αυτό που είχαμε πριν τις γιορτές; Προσοχή στις δίαιτες «αποτοξίνωσης»! Η θεωρία ότι ο οργανισμός μας αποβάλλει τις τοξίνες ακολουθώντας μονοφαγικά διατροφικά σχήματα με αποκλειστική κατανάλωση φρούτων ή λαχανικών δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση. Κάθε υγιής ενήλικας είναι εφοδιασμένος με ένα υπέροχο σύστημα απομάκρυνσης των τοξινών και των παραπροϊόντων του μεταβολισμού. Το συκώτι, το γαστρεντερικό σύστημα, τα νεφρά και το ανοσοποιητικό σύστημα είναι άρτια εξοπλισμένα ώστε να αντιμετωπίσουν τη δράση των ελεύθερων ριζών και να αποβάλουν τις τοξίνες, μερικές ώρες μετά την κατανάλωσή τους. Επίσης μεγάλη προσοχή στις δίαιτες-αστραπή/χημικές κλπ.

Προσοχή στον παρορμητισμό σας. Μακριά από σκευάσματα αμφιβόλου προελεύσεως. Σε αυτή ακριβώς την παρορμητική αντίδραση βασίζεται και η βιομηχανία αδυνατίσματος, που, καθώς αναπτύσσεται, γίνεται ολοένα και πιο εφευρετική στην προσπάθειά της να πείσει τους εν δυνάμει διαιτώμενους. Κάθε χρόνο, ιδιαίτερα την άνοιξη, ανακαλύπτεται και ένα νέο «μαγικό φίλτρο-ματζούνι» ή μια μαγική δίαιτα, δίνοντας υποσχέσεις για γρήγορη και μόνιμη απαλλαγή από τα περιττά κιλά, καταπατώντας βασικές αρχές της βιοχημείας.

Ο καλύτερος συνδυασμός για απώλεια βάρους είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη διατροφή από διαιτολόγο – διατροφολόγο, ειδικά σε ανθρώπους που έχουν διατροφοεξαρτώμενες παθολογικές καταστάσεις (πχ υποθυρεοειδισμό, υπερλιπιδαιμίες, αρτηριακή υπέρταση, τροφικές αλλεργίες, σακχαρώδη διαβήτη, οστεοπενία – οστεοπόρωση κλπ), μαζί με φυσική δραστηριότητα, αν το επιτρέπει η υγεία σας, πάλι με την καθοδήγηση καταρτισμένων επιστημόνων, καθηγητών φυσικής αγωγής.

Δίαιτα λοιπόν μόνο από διαιτολόγο – διατροφολόγο με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, με σεβασμό στην υγεία και την προσωπικότητά σας. Καλή αρχή, καλή επιτυχία!


*Ο δρ Π. Μπασουράκος, PhD, MSc, BSc, Bsc Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, είναι διδάκτορας στη Σχολή Ανθρώπινης Κίνησης & Ποιότητας Ζωής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. 


Στοιχεία Επικοινωνίας

Λυκούργου 125 (ισόγειο), Σπάρτη

τηλέφωνα 27310 25181 & 6942548320

e-mail: [email protected]

 

Κοινωνικά Δίκτυα

Academia.eduResearch GateLinkedInFacebook