ΕΛΜΕ Λακωνίας κατά Φίλη για τα διδακτικά κενά

0
202

Την περασμένη Παρασκευή, 11 Μαρτίου, το προεδρείο της ΕΛΜΕ συναντήθηκε με τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Λακωνίας. Κύρια θέματα που συζητήθηκαν ήταν η κάλυψη των κενών με εκπαιδευτικό προσωπικό, η συγκρότηση των λυκειακών επιτροπών πανελληνίων εξετάσεων και ο ορισμός των επιτηρητών.

Για το θέμα των κενών η ΕΛΜΕ διαπιστώνει ότι, ενώ η σχολική χρονιά οδεύει στο τέλος της, υπάρχουν ακάλυπτα κενά εκπαιδευτικών, αλλά και μαθήματα που δεν διδάσκονται ή διδάσκονται με μειωμένες ώρες σε αρκετά σχολεία του νομού. “Θέλουμε να επισημάνουμε”, αναφέρει το ΔΣ της Ένωσης, “ότι μετά την προ μηνός δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης, για χιλιάδες πλεονάζουσες ώρες, πλασματικά κενά και πελατειακές νοοτροπίες των εκπαιδευτικών, θα περιμέναμε να πατάξει τα όποια νοσηρά φαινόμενα διαπίστωσε για τέτοιες νοοτροπίες, αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του για την πλήρη κάλυψη των κενών με πρόσληψη αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.
Απεναντίας, μη υλοποιώντας ούτε το ένα ούτε το άλλο, προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου, ενεργοποιώντας το νόμο Λοβέρδου, με την οποία καλούσε τους σχολικούς συμβούλους να πάνε στα σχολεία και να αναμορφώσουν τα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, ώστε να «αξιοποιηθούν» οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες και να καλυφθούν έτσι διδακτικά κενά”.

Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν απαράδεκτη αυτή την τακτική, που αναθέτει στους σχολικούς συμβούλους το έργο της διάθεσης εκπαιδευτικών -αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων- “μετατρέποντάς τους σε όργανα της διοίκησης μέσα στα σχολεία και δυναμιτίζοντας έτσι το κλίμα εμπιστοσύνης, που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την άσκηση του παιδαγωγικού έργου”.

Προασπιζόμενη το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση και στο δωρεάν δημόσιο σχολείο, που όπως σημειώνει “απειλείται και υπονομεύεται από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, την επί χρόνια υποχρηματοδότηση της παιδείας και τα διδακτικά κενά που τείνουν να παγιωθούν τα τελευταία χρόνια”, η ΕΛΜΕ Λακωνίας ζητεί μόνιμους διορισμούς και σειρά άλλων υποστηρικτικών μέτρων, τα οποία βεβαίως προϋποθέτουν τη γενναία και άμεση οικονομική στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης.
Υποστηρίζει ακόμη η Ένωση ότι η μετατροπή των καθηγητών σε “λάστιχο” για να καλύπτουν κατακερματισμένα κενά μιας-δυο ωρών σε τρία, τέσσερα ή και περισσότερα σχολεία -καλύπτοντας παράλληλα σειρά διοικητικών, υποστηρικτικών, ακόμα και ανθρωπιστικών υπηρεσίων- “απλώς επιτείνει τη διάλυση τόσο του ίδιου του εκπαιδευτικού όσο και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου”.

Για το θέμα αυτό ζητήθηκε από τον διευθυντή β/θμιας η συγκρότηση των επιτροπών να έχει το χαρακτήρα της γενναίας ανανέωσης και να πάψουν να συμμετέχουν για πολλά χρόνια οι ίδιοι εκπαιδευτικοί στις λυκειακές επιτροπές. Όσον αφορά στις επιτηρήσεις, προτάθηκε από πλευράς ΕΛΜΕ να συμμετέχει όλο το δυναμικό, με εξαίρεση τις αναγκαστικά νόμιμες απαλλαγές.