ΕΛΜΕ Λακωνίας: Πρόταση για ίδρυση τομέα Υγείας στο ΕΠΑΛ

0
300
sxoleio

sxoleio

Την πρόταση να ιδρυθεί στο ΕΠΑΛ Σπάρτης νέος τομέας με την ονομασία «Επαγγελμάτων Υγείας, Κοινωνικής Φροντίδας και Αγωγής» καταθέτει η ΕΛΜΕ, θεωρώντας πως αυτός θα καλύψει το κενό που δημιούργησε η κατάργηση των ειδικοτήτων του τομέα Υγείας και Πρόνοιας.

Οι μαθητές που επέλεγαν τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας -στην πλειονότητά τους κορίτσια- ήταν μεγάλο ποσοστό του μαθητικού δυναμικού του ΕΠΑΛ. Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τομείς με παραπλήσιο περιεχόμενο σπουδών αναγκάζει τους μαθητές αυτούς να στραφούν σε τομείς άσχετους με τις επιλογές, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους. «Ο τομέας που σχετίζεται με την υγεία είναι πολύ δημοφιλής στους μαθητές και κυρίως στις μαθήτριες, τον επιλέγουν συνειδητά για τον κοινωνικό και ανθρωπιστικό χαρακτήρα των σπουδών του και πρέπει να έχουν αυτό το δικαίωμα της επιλογής», υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν ήδη τα εργαστήρια και ο εξοπλισμός του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον προτεινόμενο νέο τομέα. Συνεπώς, και το κόστος θα είναι μηδενικό και δεν θα αχρηστευθεί ο εξοπλισμός των υπαρχόντων εργαστηρίων.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, η δημιουργία τομέα Υγείας στα ΕΠΑΛ δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές/-τριες να έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ισότιμα όπως και οι μαθητές των άλλων ειδικοτήτων (κάτι που αδυνατεί να το κάνει η κατάρτιση). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τομέας Υγείας αποτελεί σημαντικό τμήμα στη βασική τυπική τεχνική εκπαίδευση του λυκείου στις ανεπτυγμένες χώρες κι όχι μέρος της κατάρτισης.

Για όλους τους παραπάνω λόγους οι ειδικότητες που προτείνεται να δημιουργηθούν στον παραπάνω τομέα είναι:

– Βρεφονηπιακής Αγωγής

– Νοσηλευτικής Φροντίδας

– Εργαστηριακών Εξετάσεων

– Κοινωνικής Φροντίδας

– Βοηθών Φυσικοθεραπείας

– Αισθητικής τέχνης & Μακιγιάζ

– Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ζητά από το δημοτικό συμβούλιο αλλά και τους άλλους φορείς της Σπάρτης να απαιτήσουν τη λειτουργία του τομέα με παράλληλη επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών των παραπάνω ειδικοτήτων που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ή απόλυση, ώστε να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων και να μειωθεί η ανεργία.