Επιλέγω έξυπνα… Μαθαίνει σωστά!

0
526

 

Οδηγός επιλογής Κέντρου Ξένων Γλωσσών από τον ιδρυτή του Moose Language Schools

Γιώργο Μουστόγιαννη

Moustogiannis Giorgos

Πώς επιλέγουμε σωστά ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών;

Η επιλογή φροντιστηρίου αγγλικών είναι μια δύσκολη διαδικασία, που αποτελείται από επισκέψεις σε φροντιστήρια και συζητήσεις με τους εκπροσώπους τους.

Οι συζητήσεις αυτές περιστρέφονται κυρίως γύρω από το κόστος. Μήπως όμως το κόστος δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο επιλογής; Κατά τη γνώμη μου υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει οι γονείς να λαμβάνουν υπόψιν πριν κάνουν την επιλογή τους. Συγκεκριμένα:

1. Αναζητήστε συστάσεις από γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο εκάστοτε φροντιστήριο. Μην βασίζεστε σε φήμες ή σε αυτά που διαβάζετε στα φυλλάδια, γιατί μπορεί να είναι παραπλανητικά. Προσπαθήστε να βρείτε ανθρώπους που τα παιδιά τους φοιτούν στο φροντιστήριο και ρωτήστε τους για τις εμπειρίες τους.

2. Όταν επισκέπτεστε το φροντιστήριο, ρίξτε μια καλή ματιά στο χώρο:

Είναι περιποιημένος;

Οι τουαλέτες είναι καθαρές;

Ζητήστε να σας δείξουν τις αίθουσες.

Έχουν επαρκή φωτισμό και εξαερισμό;

Υπάρχει κλιματισμός;

Πόσα θρανία έχει η κάθε τάξη; Αν βλέπετε τάξεις που χωράνε 20 άτομα, μην πιστέψετε ότι το φροντιστήριο έχει τμήματα «αυστηρά ολιγομελή».

3. Μην δεχτείτε να σας ενημερώσει (μόνο) η γραμματεία.

Ζητήστε να μιλήσετε με τον ιδιοκτήτη, τον υπεύθυνο σπουδών και/ή τις καθηγήτριες.

Κάνετε ερωτήσεις ουσίας, όχι απλώς «ποια είναι η καλύτερη τιμή στα δίδακτρα».

Ρωτήστε ποια μέθοδος χρησιμοποιείται για την εκμάθηση της γλώσσας και ποια είναι η φιλοσοφία του μαθήματος.

Πόσο θα πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά στο σπίτι;

Τι βοηθήματα χρησιμοποιούνται (CD, DVD, διαδραστικοί πίνακες, παιχνίδια);

Πόσα παιδιά θα είναι στην τάξη;

Αν κατά τη διάρκεια της χρονιάς γίνονται ενημερώσεις γονέων και τι ακριβώς περιλαμβάνουν.

4. Ερωτήσεις ουσίας είναι οι εξής:

Ποιος θα διδάξει το παιδί μου;

Πόσα χρόνια εμπειρία έχει (γενικώς και στο συγκεκριμένο επίπεδο);

Πόσα χρόνια εργάζεται στο φροντιστήριο;

Τι σπουδές έχει κάνει και πόσο συχνά παρακολουθεί σεμινάρια;

Θα έχουν τα παιδιά επαφή με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας (native speakers); Πώς γίνεται η επιλογή των βιβλίων και του εκπαιδευτικού υλικού;

Υπάρχει γραμματεία στο φροντιστήριο ή έστω κάποιος να επιβλέπει τα παιδιά στα διαλείμματα και να απαντάει στα τηλέφωνα;

Ποιος παρακολουθεί την ακαδημαϊκή πορεία των παιδιών (εκτός από την εκάστοτε καθηγήτρια);

5. Ειδικά για τα «πρωτάκια», ρωτήστε πόση έμφαση δίνεται στη γραφή και στην εξάσκηση της προφοράς.

Ζητήστε να σας πουν τι κάνουν οι καθηγήτριες για να γίνει το μάθημα ευχάριστο και να αγαπήσουν τα παιδιά τη γλώσσα.

Πόση έμφαση δίνεται σε θέματα πολιτισμού και κουλτούρας;

Ζητήστε να σας παρουσιάσουν τον τρόπο του μαθήματος.

6. Σχετικά με τα δίδακτρα, μην μένετε απλά στο ποσό.

Ένα ποσό από μόνο του δεν λέει τίποτα. Ρωτήστε πόσες εβδομάδες και πόσες ώρες διδασκαλίας περιλαμβάνει.

Πόσα παιδιά θα είναι στο τμήμα.

Τι επιπλέον παροχές υπάρχουν (εξάσκηση με κομπιούτερ, δανειστική βιβλιοθήκη, projects, υποστηρικτική διδασκαλία, προετοιμασία για τα αγγλικά του σχολείου).

Εκτός από το συνολικό ποσό, σημασία έχει και ο διακανονισμός, δηλαδή σε πόσες δόσεις μπορούν να μοιραστούν τα δίδακτρα.

Επίσης, αν πληρώνετε χωριστά για την εγγραφή και αν υπάρχει κάποια επιπλέον χρέωση για τις έξτρα δραστηριότητες.

Και φυσικά, αν δίνουν αποδείξεις παροχής υπηρεσιών!

Ρωτήστε όλα τα παραπάνω, αλλά όχι μόνο στην αρχή της χρονιάς. Ρωτάτε διαρκώς στην πορεία, για να βεβαιώνετε πως αυτά που σας είπαν στην αρχή εφαρμόζονται. Πλέον θα έχετε κι εσείς τη δική σας άποψη, παρακολουθώντας τα παιδιά σας!

Υ.Γ. Aν δεν διαλέξετε το δικό μας Κέντρο, τουλάχιστον διαλέξτε ένα από τα κέντρα της περιοχής, που παρέχουν όλα εξαιρετικής ποιότητας υπηρεσίες, και όχι τα παράνομα και αμφίβολα ιδιαίτερα μαθήματα.

Και κάτι ακόμη: Όσον αφορά στους “συναδέλφους” που κάνουν παράνομα ιδιαίτερα, είμαστε ανοικτοί στις συνεργασίες. Αυτό βέβαια δεν ισχύει αν είστε καθηγητές του δημοσίου…