“Η Σπάρτη και τα Τρίκαλα: Το παρελθόν και το μέλλον”

0
306
Trikala

Trikala

άρθρο του Βαγγέλη Μητράκου

________________________________________________________________________________

Πολλές φορές κάνουμε συγκρίσεις της Σπάρτης με άλλες πόλεις, όχι για να μειώσουμε την πόλη που λατρεύουμε, αλλά για να ωθήσουμε τους δημοτικούς μας άρχοντες να βαδίσουν πιο γρήγορα προς την πολυπόθητη ανάπτυξη, αφού διαπιστώνουμε πως την ώρα που άλλες πόλεις τρέχουν με άλματα προς τα εμπρός εμείς κάνουμε σημειωτόν ή πάμε προς τα πίσω.

Στα Τρίκαλα, λόγου χάρη, από το 2014, εγκρίθηκε να κυκλοφορήσουν, πιλοτικά, έξι ηλεκτρικά λεωφορεία χωρίς οδηγό, μέσω του προγράμματος CityMobil2 (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility), το οποίο χρηματοδοτείται από σχετικό πρόγραμμα – πλαίσιο της ΕΕ.

Τα Τρίκαλα μέσω της e-trikala, της ανώνυμης εταιρείας του δήμου Τρικκαίων (ιδού κλειδιά για την ανάπτυξη) διεκδίκησαν με συγκροτημένη κι επεξεργασμένη πρόταση την ευρωπαϊκή αυτή πρωτιά και συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανάμεσα σε δώδεκα υποψήφιες ευρωπαϊκές πόλεις!

Τα μικρά αυτά ηλεκτρικά, φουτουριστικά λεωφορεία, χωρίς οδηγό, θα διασχίζουν κεντρικούς δρόμους των Τρικάλων, θα είναι αθόρυβα, δεν θα εκπέμπουν ρύπους και θα λειτουργούν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας του δήμου.

Ήδη, από τον Ιούλιο 2015, το πρώτο λεωφορείο κυκλοφορεί στα Τρίκαλα, όπως και σε τέσσερις ακόμα ευρωπαϊκές πόλεις!

Ο υπεύθυνος του δήμου δήλωσε τα εξής: «Είναι πολύ συναρπαστικό που το εγχείρημα αυτό θα ξεκινήσει από την πόλη μας. Οι αυτοματοποιημένες μεταφορές είναι το μέλλον. Μπορούν να εξυπηρετούν αραιοκατοικημένες περιοχές, μπορούν να υποκαθιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση… Οι δυνητικές εφαρμογές τους είναι πολλές».

Εμείς, ως δημότες της Σπάρτης, δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε τουλάχιστον απογοήτευση βλέποντας άλλες πόλεις, όπως τα Τρίκαλα, να μπαίνουν δυναμικά στο μέλλον, όταν η Σπάρτη βρίσκεται ακόμα στο παρελθόν. Διότι, δυστυχώς, η Σπάρτη είναι η μοναδική πρωτεύουσα στην Πελοπόννησο και μια από τις λίγες πρωτεύουσες σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, που δεν έχει ακόμα (και μάλλον δεν θα αποκτήσει ποτέ) ούτε αστική συγκοινωνία!