“Η Σπάρτη και τα Τρίκαλα”

0
590

Trikala

άρθρο του Βαγγέλη Μητράκου
__________________________________________________________

Μια από τις δέκα πόλεις της Ευρώπης τα Τρίκαλα, στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας!

Η πόλη με τους ποδηλατόδρομους και τα χιλιάδες ποδήλατα, το λεωφορείο χωρίς οδηγό, τις δράσεις για την ασφάλεια των πεζών, τις καινοτόμες δράσεις κλπ κλπ οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επιλογή του δήμου Τρικκαίων ως μιας από τις πόλεις που βραβεύονται με το βραβείο “European Mobility Week 2015”, σε τελετή που θα γίνει στις Βρυξέλλες στις 20 Απριλίου 2016.

Trikala podilatodromos

Στον αντίποδα η Σπάρτη δεν έχει ακόμα ούτε ένα μέτρο ποδηλατόδρομου, δεν έχει αστικό λεωφορείο όχι μόνο χωρίς οδηγό αλλά ούτε καν με οδηγό, οι πεζοί και τα οχήματα κυκλοφορούν σ’ ένα απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο και τις “καινοτόμες δράσεις” τις αναζητούμε ακόμα στα λεξικά ως προς τη σημασία τους.

Πώς τα Τρίκαλα πετυχαίνουν τέτοιες διακρίσεις και η Σπάρτη όχι; Πολύ απλή η απάντηση: Τα Τρίκαλα διαμόρφωσαν ένα Όραμα σχετικά με το τι δήμο και τι πόλη ήθελαν. Κατέστρωσαν στη συνέχεια τη στρατηγική που θα εξυπηρετούσε το Όραμα αυτό, προσάρμοσαν τα προεξεργασμένα επιχειρησιακά τους προγράμματα αναλόγως, δημιούργησαν τις δημοτικές οργανωτικές δομές που θα εξυπηρετούσαν το στόχο, αξιοποίησαν το ανθρώπινο δυναμικό του δήμου, αναζήτησαν και βρήκαν χρηματοδοτικά προγράμματα κι εργαλεία, δούλεψαν με γνώση, επιμονή, συγκέντρωση, σοβαρότητα και συνέπεια, υπήρξε συνέχεια στο έργο των δημοτικών αρχών (η κάθε δημοτική αρχή συνέχιζε και δεν γκρέμιζε το έργο της προηγούμενης) κι έφτασαν στο σημερινό επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη με υψηλούς δείκτες ανάπτυξης και με υψηλό επίπεδο ποιότητας ζωής για τους κατοίκους της.

Τα παραδείγματα υπάρχουν. Η Σπάρτη, αν μπορεί και θέλει, ας τα αξιοποιήσει!