Καταγγελία για “προσλήψεις προσωπικού a la carte” σε Λακωνία και Αρκαδία

0
652

Στο τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο τη Δευτέρα 20/3, αποτέλεσε αποκορύφωμα κοντόφθαλμου τοπικισμού η πρόταση της περιφερειακής αρχής για πρόσληψη εποχικού προσωπικού μόνον στις περιφερειακές ενότητες της Αρκαδίας και της Λακωνίας.

Οπωσδήποτε η παράταξή μας δεν θα μπορούσε παρά να συναινέσει σε οποιαδήποτε πρόσληψη, έστω και εποχικού προσωπικού, που ανακουφίζει κατά κάποιο τρόπο την μαστιζόμενη από την ανεργία κοινωνία μας, ενώ από την άλλη καλύπτει σημαντικές και πάγιες ανάγκες των υπηρεσιών. Ωστόσο το ερώτημά μας παρέμεινε αναπάντητο: Πού χάθηκε η ευρεία περιφερειακή αντίληψη που ευαγγελίζεται η πλειοψηφία;
Γιατί, οπωσδήποτε οι αιτιολογήσεις με τις οποίες αποφασίστηκαν προσλήψεις μόνο σε Αρκαδία και Λακωνία δεν πείθουν!

Θα αρκεστώ σε ένα μόνον παράδειγμα: της πρόσληψης ενός και μόνον κτηνιάτρου στη Λακωνία, προκειμένου να υποστηρίξει τα προγράμματα κατά της βρουκέλλωσης και φυματίωσης των βοοειδών και το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά της οζώδους δερματίτιδας. Είναι απορίας άξιο: πώς αυτά τα προγράμματα περιορίζονται γεωγραφικά στη Λακωνία, ενώ είναι εθνικά και αφορούν ολόκληρη την ελληνική επικράτεια;
Πώς και γιατί επίσης έγινε παράβλεψητης τελευταίας επιδημίας της γρίπης των πτηνών στην περιφερειακή ενότητα της Αρκαδίας και των αυξημένων αναγκών της περιοχής σε επιστημονικό δυναμικό;

Είναι κοινός τόπος ότι η αγροτική οικονομία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της χώρας μας, η δε αγροτική πολιτική της χώρας θα πρέπει να στοχεύει στη μείωση του αυξημένου κόστους παραγωγής των κτηνοτροφικών προϊόντων, στην αύξηση της παραγωγής τους και στην παραγωγή ασφαλών τροφίμων ζωικής προέλευσης.

Η εφαρμογή των προγραμμάτων εξυγίανσης και πρόληψης είναι καθοριστικά για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου και της δημόσιας υγείας, όπως πχ τα προγράμματα κατά της βρουκέλλωσης και της φυματίωσης των βοοειδών καθώς και του εμβολιασμού κατά της οζώδους δερματίτιδας των βοοειδών.

Η επίτευξη αυτών των προγραμμάτων μπορεί να γίνει όταν:
1. Η εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου αποτελεί στόχο που απαιτεί εθνική στρατηγική και δεν μπορεί να θεωρηθεί πρόβλημα μιας μόνο περιφερειακής ενότητας.
2. Η εφαρμογή των προγραμμάτων θα πρέπει να υλοποιείται ενιαία και ομοιόμορφα σε όλη την επικράτεια και σε περιοχές με γεωγραφικούς ή άλλους περιορισμούς (πχ ορεινοί όγκοι, δυσπρόσιτες περιοχές, νησιά). Η Μεσσηνία έχει ορεινούς όγκους και σημαντικό ζωικό κεφάλαιο -περί τα 1600 ζώα- σε σύνολο 5500 ζώων σε αυτούς, με τη μορφή αγελαίων εκτροφών. Και αυτό είναι σημαντικό γιατί τα ζώα δεν είναι σταβλισμένα και είναι επομένως πολύ δύσκολα στον χειρισμό τους.
3. Τα προγράμματα πρέπει να υλοποιούνται από μόνιμο ή εποχιακό προσωπικό υπό την άμεση καθημερινή καθοδήγηση, συνδρομή και εποπτεία μόνιμων κτηνιάτρων.

Επιπροσθέτως μετά τις επιθεωρήσεις του Γραφείου Τροφίμων και Κτηνιατρικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα τελευταία χρόνια η χώρα μας αντιμετωπίζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξαιτίας σοβαρών ελλείψεων προσωπικού όσον αφορά στους κτηνιατρικούς ελέγχους που γίνονται στο πλαίσιο των προγραμμάτων προστασίας της δημόσιας υγείας και του ζωικού κεφαλαίου.

Η Ελλάδα, επίσης, είναι μέλος του ΟΙΕ (παγκόσμιου οργανισμού για την υγεία των ζώων) και του FAO (διεθνούς οργάνωσης τροφίμων και γεωργίας) για την αντιμετώπιση των ασθενειών που προκαλούν μεγάλη ζημιά στο ζωικό κεφάλαιο (πχ οζώδης δερματίτιδα, γρίπη των πτηνών, καταρροϊκός πυρετός). Για την αντιμετώπιση αυτών των ασθενειών καταστρώνονται σχέδια έκτακτης ανάγκης, η εφαρμογή των οποίων απαιτεί ισχυρό ανθρώπινο δυναμικό ώστε να φέρει αποτέλεσμα.

Εκ των ανωτέρω και με δεδομένο τους ελάχιστους σε αριθμό μόνιμους κτηνιάτρους που υπηρετούν σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου (πέντε κτηνίατροι και δύο Τεχν. Ζωικής Παραγωγής στη Λακωνία, πέντε κτηνίατροι και ένας Τεχν. Ζωικής Παραγωγής στην Αρκαδία, έξι κτηνίατροι στη Μεσσηνία, τέσσερις κτηνίατροι στην Αργολίδα κα δύο κτηνίατροι στην Κορινθία) πώς είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν επαρκώς τα μεταδιδόμενα νοσήματα στον ανατολικό – λακωνικό Ταΰγετο, ενώ στον δυτικό – μεσσηνιακό η υποστελέχωση των υπηρεσιών να απειλεί την επιτυχία και ολοκλήρωση όλων αυτών των προγραμμάτων;

Δόκιμο είναι οι προσλήψεις να διαπνέονται από ενιαία περιφερειακή αντίληψη προκειμένου να παράγεται αληθινό έργο στις υπηρεσίες και να απαλλαγεί η περιφερειακή αρχή από τέτοιου τύπου κοντόφθαλμες και μυωπικές πρακτικές.

Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι πάγια και σταθερή θέση της παράταξής μας είναι η κάλυψη των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό. Ωστόσο, παρά τις συνεχείς πιέσεις μας προς την περιφερειακή αρχή, δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα τις δράσεις και τα αιτήματά της για το συγκεκριμένο θέμα προς τα αρμόδια υπουργεία.

Στέλλα Καρλαύτη
περιφερειακή σύμβουλος Μεσσηνίας
με την παράταξη «Πελοπόννησος Πρώτα»