Μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση


γράφει η λογοθεραπεύτρια Φροσούλα Μπάτζιου, υπεύθυνη του κέντρου λογοθεραπείας “Χάρισμα”


anagnwsiΤα κύρια προβλήματα ανάγνωσης που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες εντοπίζονται στην αποκωδικοποίηση, στην ευχέρεια και στην κατανόηση γραπτών κειμένων.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, επειδή δυσκολεύονται να αποκωδικοποιήσουν με ακρίβεια, δεσμεύουν σημαντικές γνωστικές πηγές και υπερφορτώνουν την ήδη περιορισμένη μνήμη τους, με αποτέλεσμα την εμφάνιση γενικευμένης αναγνωστικής δυσκολίας και την αδυναμία καλής αναγνωστικής κατανόησης.

Τα χαρακτηριστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση είναι:

· Δυσκολεύεται στον χειρισμό φωνημάτων

· Κάνει συχνά αντικαταστάσεις, παραλείψεις, προσθέσεις γραμμάτων ή συλλαβών

· Δυσκολεύεται στην αποκωδικοποίηση συμπλεγμάτων

· Αντικαθιστά φωνητικά παρόμοιες λέξεις πχ «δένω» αντί «μένω»

· Διαβάζει αργά και δυσκολεύεται (σιωπηρή ή φωναχτή ανάγνωση)

· Δυσκολεύεται στην κατανόηση πληροφοριών

· Δυσκολεύεται στην εξαγωγή συμπεράσματος

· Δεν διακρίνει τις σημαντικές από τις ασήμαντες πληροφορίες

· Δυσκολεύεται να εντοπίσει την κεντρική ιδέα του κειμένου.

Εάν ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός εντοπίσει τα παραπάνω στοιχεία στην ανάγνωση του μαθητή, καλό θα ήταν να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιον ειδικό, ώστε να μπορέσει να βοηθηθεί τόσο ο μαθητής όσο και ο γονέας αλλά και ο εκπαιδευτικός.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 2731 5 51035 & 694 29 76 751 (Κέντρο Λογοθεραπείας “Χάρισμα”, Αγησιλάου 48 – Σπάρτη).