“Με αφορμή μια διαμαρτυρία καθηγητών του 3ου Λυκείου Σπάρτης για το χωροταξικό”

0
621

stilo

γράφει ο φιλόλογος Γιάννης Χρηστάκης


Είναι γεγονός, φίλοι αναγνώστες, πως τα τελευταία οκτώ χρόνια οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων της χώρας μας ζουν μέσα σε καθεστώς έντονης απαξίωσης, κοινωνικού παραγκωνισμού, μισθολογικής φτωχοποίησης, εργασιακής εντατικοποίησης.

Έχοντας -ΔΥΣΤΥΧΩΣ- αποφασίσει ότι τίποτα συλλογικό πλέον δεν αποδίδει, καταφεύγουν στη λύση του όποιου εργασιακού τους προβλήματος επικοινωνώντας κατευθείαν με τον «προστάτη» τους, είτε αυτός είναι κάποιος διοικητικός υπάλληλος που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει, είτε κάποιος αιρετός, είτε κάποιος βουλευτής (για σημαντικότερη εκδούλευση) και ούτω καθεξής.

Τώρα τελευταία ζήσαμε και τη διαμαρτυρία κάποιων καθηγητών του 3ου Λυκείου της πόλης μας για «άδικο» χωροταξικό σχεδιασμό και άλλα τέτοια φαιδρά… Πού ήταν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, όταν χάναμε τις οργανικές μας σε ιστορικά γυμνάσια της πόλης μας που στερούνταν αποφοίτους δημοτικών, όμορων σχεδόν;

Πού ήταν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, όταν μιλούσα (και αρθρογραφούσα) για το όνειδος του να χαρακτηρίζεται κάποιος υπεράριθμος;

Πού ήταν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, όταν -28 χρόνια στο επάγγελμα- και χαρακτηρισμένος ως υπεράριθμος, στην ηλικία των 54 (!) ετών, έχοντας γυρίσει όλα τα σχολεία της Λακωνίας και δυσπρόσιτα της χώρας, τώρα αναγκάζομαι πάλι να ψάχνω φιλολογικές ώρες σε σχολεία της πόλης μας;!

Με εκατοντάδες μονάδες μετάθεσης, με δεκαετίες στην περιφέρεια, με 28 χρόνια προσφοράς μέσα στη «ζούγκλα του μαυροπίνακα», «συνάδελφοι», έχω το δικαίωμα να σας ελέγξω και να σας συμβουλεύσω: Δύο δρόμοι υπάρχουν, της συλλογικής δράσης ή του ατομικού βολέματος. Μάλλον, διαλέξατε τον δεύτερο γιατί είμαστε πάνω από 50 οι εκπαιδευτικοί που κρινόμαστε υπεράριθμοι τα τελευταία χρόνια και ΔΕ ΜΑΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΗΚΑΤΕ ΠΟΤΕ!

Τώρα, απλά ήρθε η σειρά σας να μπείτε και εσείς στον κατάλογό μας. Ευκαιρία να γνωριστούμε και να χαράξουμε μια νέα τακτική για την επίλυση των εργασιακών μας προβλημάτων: πιο καθαρή, πιο συναδελφική, πιο αξιοπρεπή.

Θα ήθελα να μην εμπλέκετε τόσο πολύ τους γονείς και τα ΜΜΕ στις μικρο-επιδιώξεις σας. Ίσως αυτό αποδειχθεί μπούμερανγκ στις όποιες αγαθές προθέσεις της διαμαρτυρίας σας. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούμε μία κοινότητα, θα πρέπει να μάθουμε να βρίσκουμε λύσεις με μεθόδους που αρμόζουν στις ακαδημαϊκές καταβολές μας.

Εμπιστευτείτε το διευθυντή Δευτεροβάθμιας. Από τη συνέντευξή του στον κ. Μπόνο, φάνηκε ότι έχει πλήρη γνώση του θέματος και από το διαλλακτικό, συναινετικό του ύφος μετρίασε το κλίμα έντασης των ημερών.