Παρέμβαση Πατριανάκου για τη μεταφορά μαθητών

0
249
Patrianakou

Patrianakou

Νομοθετική πρωτοβουλία από τους αρμόδιους υπουργούς (Οικονομικών, Εσωτερικών, Μεταφορών και Παιδείας) ζητά με ερώτησή της η Φεβρωνία Πατριανάκου, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών Μουσικών, Καλλιτεχνικών Σχολείων και ΕΠΑΛ, με όλα τα προβλεπόμενα μέσα και χωρίς τον περιορισμό των 20 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το κριτήριο για τη δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των δημοσίων σχολείων της χώρας είναι η χιλιομετρική απόσταση μεταξύ της κατοικίας τους και της σχολικής μονάδας. Ειδικά όμως για τους μαθητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, καθώς και των ΕΠΑΛ, απαιτείται η απόσταση από τη σχολική μονάδα μέχρι και την κατοικία τους να μην υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα.

Όπως τονίζει η βουλευτής Λακωνίας, η δυσμενέστατη αυτή πρόβλεψη παραβλέπει το γεγονός ότι σε κανένα νομό της χώρας δεν λειτουργούν περισσότερα του ενός Μουσικά Σχολεία -πλην της Αττικής όπου λειτουργούν τέσσερα- ενώ υπάρχουν πολλοί νομοί στους οποίους δεν λειτουργεί κανένα. Επίσης, ότι ο αριθμός των δημοσίων ΕΠΑΛ που λειτουργούν στη χώρα είναι περιορισμένος, ενώ τα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι μόλις τέσσερα.

Με τα δεδομένα αυτά είναι αυτονόητο ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών των Μουσικών Σχολείων της χώρας, καθώς και σημαντικός αριθμός των μαθητών των ΕΠΑΛ, θα κατοικούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 χιλιομέτρων από τις σχολικές τους μονάδες, με συνέπεια να μην δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς.

Στη Λακωνία λειτουργεί ένα Μουσικό Σχολείο, στη Σπάρτη, και τέσσερα ΕΠΑΛ, στο Γύθειο, στη Νεάπολη Βοιών, στους Μολάους και στη Σπάρτη. Αναλογιζομένων των μεγάλων χιλιομετρικών αποστάσεων, είναι οφθαλμοφανές ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών των σχολικών αυτών μονάδων του νομού αποκλείονται από το δικαίωμα της δωρεάν μεταφοράς τους.

Η βουλευτής υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της κατοχύρωσης του δικαιώματος αυτού και για τους μαθητές Μουσικών, Καλλιτεχνικών Σχολείων και ΕΠΑΛ, χωρίς τους περιορισμούς που οδηγούν στον αποκλεισμό τους. Επισημαίνει δε ότι, τόσο στη Λακωνία όσο και στο σύνολο της χώρας, το μέγεθος της ταλαιπωρίας και του κόστους που συνεπάγεται η καθημερινή μετάβαση των μαθητών αυτών από την κατοικία τους στα σχολεία και αντίστροφα, λειτουργεί πολλές φορές αποτρεπτικά για την επιλογή από αυτούς των συγκεκριμένων γνωστικών κατευθύνσεων.