Πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας για τη δημόσια επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση

0
363

Την κατάσταση της δημόσιας επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης στο νόμο μας είχε ως αντικείμενο η χθεσινή συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.

Από αυτήν προέκυψε ως συμπέρασμα ότι “οι δομές της δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελούν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο παροχής μόρφωσης για τους μαθητές του νομού. Βέβαια μετά από διαβούλευση με τους φορείς μπορούν να γίνουν αλλαγές στις ειδικότητες, καθώς επίσης η λειτουργία του τέταρτου έτους μεταλυκειακής κατάρτισης στα ΕΠΑΛ του νομού θα δώσει διέξοδο σε εκατοντάδες νέους”.

Όπως επίσης διαπιστώνει η ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ, “οι δομές των δημόσιων ΙΕΚ στο νομό υπολειτουργούν, είναι ασύνδετες με τις απαιτήσεις ανάπτυξης του νομού και οι ειδικότητές τους δεν εμπνέουν τους νέους. Επίσης οι δομές μαθητείας του ΟΑΕΔ έχουν πλήρως εγκαταλειφθεί και δεν ανταποκρίνονται στην αποστολή επανακατάρτισης των ανέργων και ένταξής τους σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο απασχόλησης”.

Η ΝΕ συζήτησε ολοκληρωμένο σχέδιο ενίσχυσης και ανάπτυξης των δημοσίων ΙΕΚ και των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ στο νομό, με σύγχρονες ευέλικτες ειδικότητες για τους νέους και τους ανέργους που μετά το λύκειο επιθυμούν να καταρτιστούν επαγγελματικά. Στο ίδιο πλαίσιο ζητά από την κυβέρνηση την ίδρυση και λειτουργία και σε άλλες λακωνικές περιοχές (πχ στο δήμο Ευρώτα) δημοσίων ΙΕΚ ή παραρτημάτων.

“Τα νέα σύγχρονα ΔΙΕΚ θα πρέπει να έχουν άμεση σύνδεση με την ανάπτυξη του νομού και την αγορά εργασίας, αλλά και την ενίσχυση και στήριξη του πρωτογενούς τομέα, της μεταποίησης και του τουρισμού”, σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας, που θεωρεί θετική την κατάργηση των διδάκτρων για τους σπουδαστές των ΙΕΚ από την κυβέρνηση, επιμένει στην αναγκαιότητα βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους, στη διαφάνεια στις επιλογές διοίκησης και εκπαιδευτών, στη μείωση του απαραιτήτου αριθμού σπουδαστών για τη λειτουργία της ειδικότητας, στην πιστοποίηση των σπουδαστών χωρίς παράβολο και στις επιτροπές εξεταστών στην έδρα του νομού.

Καλεί δε τους φορείς της αυτοδιοίκησης, τους επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς του νομού σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση και συνεργασία για την υποβολή ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού σχεδίου στο υπουργείο Παιδείας.