Σημαντικές εξελίξεις για την αγκυροβολία πλοίων στον όρμο Βατίκων

0
205
ormos Vatikon

ormos Vatikon

 Το Λιμεναρχείο Νεάπολης κατήρτισε Ειδικό Κανονισμό Λιμένος, με τον οποίο στην ουσία νομιμοποιεί ό,τι παρατύπως και παρανόμως λαμβάνει χώρα εντός του όρμου τα τελευταία χρόνια. Δηλαδή, αντιμετωπίζει τον όρμο των Βατίκων ως Πέραμα, έναν χώρο όπου μπορούν να πραγματοποιηθούν ακόμα και καθαρισμοί προπελών (άρθρο 8 παράγραφος 2) κτλ, ενώ ορίζει την αγκυροβολία στα 800 μέτρα από την ακτή των Βατίκων, στο ένα μίλι από το Παυλοπέτρι.

Ωστόσο, όπως σημειώνεται, τα όρια αυτά εξαρτώνται κάθε φορά από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν (μπορούν δηλαδή να ελαχιστοποιούνται κατά περίπτωση).

Επιπλέον, μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου ΕΚΛ, κατοχυρώνεται ο όρμος των Βατίκων ως «λιμένας καταφυγής».

Κατόπιν εγκυκλίου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμεναρχείο Νεάπολης ζήτησε τις προτάσεις των φορέων και συλλόγων της περιοχής επί του ΕΚΛ. Ωστόσο, μόνον επιλεκτικά έχει σταλεί σε κάποιους συλλόγους το σχετικό έγγραφο (πχ δεν έχει αποσταλεί στην Ομοσπονδία των Βατικιώτικων Συλλόγων στην Αττική και σε πολλούς άλλους συλλόγους), ενώ μέχρι σήμερα (5/5) δεν είχαν ενημερωθεί ούτε τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Μονεμβασίας, παρότι είχε πρωτοκολληθεί το σχετικό έγγραφο από το Λιμενικό Ταμείο εδώ και δέκα ημέρες.

Επίσης πιθανολογούμε ότι δεν έχουν ενημερωθεί ούτε οι άμεσα πληττόμενοι δήμοι Ελαφονήσου και Κυθήρων, που έχουν άμεσο ενδιαφέρον για το θέμα.

Οι απαντήσεις/σχόλια/επισημάνσεις των φορέων – συλλόγων της περιοχής αναφορικά με το σχέδιο του ΕΚΛ που έχει καταρτίσει το Λιμεναρχείο θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 21 Μαΐου.

Ντροπή και όνειδος στο δήμο Μονεμβασίας και το δημοτικό συμβούλιο, εάν συναινέσουν στην απαράδεκτη αυτή πρόταση που συνέταξαν ελαφρά τη καρδία και πιεζόμενοι από τα συμφέροντα των ελαχίστων ωφελουμένων οι αρμόδιες λιμενικές αρχές.

Επιβάλλεται η άμεση παρέμβαση και η άμεση σύγκληση δημοτικών συμβουλίων, καθώς και η καταδίκη του συγκεκριμμένου φυσιοκτόνου εξαμβλώματος από τις δημοτικές αρχές της Ελαφονήσου και των Κυθήρων.

Επίσης, σύμφωνα με τις προηγούμενες διαβεβαιώσεις της Αντιπεριφέρειας Νήσων, καλείται ο αντιπεριφερειάρχης κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος να λάβει θέση για το θέμα.

Τέλος, ελπίζουμε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Δρίτσας να μην είναι ο υπουργός που θα γραφτεί με μαύρα γράμματα στην ιστορία της περιοχής.

Αντώνης Λαμπρινίδης