Στην Ολλανδία για 7η φορά το 1ο Γενικό Λύκειο Σπάρτης

0
452

Το 1ο ΓΕΛ Σπάρτης πραγματοποίησε για 7η φορά μια ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ολλανδία, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών που οργανώνει με μεγάλη επιτυχία το σχολείο από το 2005 σε συνεργασία με το Christelijk Lyceum της πόλης Veenendaal.

Από 21 έως 27 Σεπτεμβρίου, είκοσι τέσσερις μαθητές της β΄ και γ’ λυκείου και τρεις εκπαιδευτικοί φιλοξενήθηκαν από ολλανδικές οικογένειες και βίωσαν με μοναδικό τρόπο την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής και οργάνωσης της ολλανδικής κοινωνίας. Το πρόγραμμα περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, ξενάγηση στο σχολικό συγκρότημα και γνωριμία με το ολλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, επίσκεψη στο Άμστερνταμ και περιήγηση στο ιστορικό κέντρο με ποταμόπλοιο, ξενάγηση στα εντυπωσιακά φράγματα στο τεχνητό νησάκι στην επαρχία Zeeland και παρακολούθηση προγράμματος στο εκπαιδευτικό κέντρο Neeltje Jans. Οι μαθητές επισκέφθηκαν, επίσης, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, ένα παραδοσιακό χωριό με μύλους και κανάλια, το Zaanse Zans, την πολιτική πρωτεύουσα της χώρας, τη Χάγη, όπου ξεναγήθηκαν στο Διεθνές Δικαστήριο και στο πανόραμα Mesdag. Άκρως ενδιαφέρουσα υπήρξε η επίσκεψη στην πρώτη πόλη της Ολλανδίας, το Ναϊμένγκεν, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην πανεπιστημιούπολη από τον κ. Διαμαντή Πετρόπουλο, κοινωνιολόγο και διδακτορικό φοιτητή, καθώς και η ξενάγηση από τυφλό ξεναγό στο Μουσείο Όρασης και Τύφλωσης, που αποτέλεσε μια μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους.

Τα μέλη της αποστολής εντυπωσιάστηκαν από τη θερμή υποδοχή και φιλοξενία τόσο των οικογενειών όσο και της τοπικής κοινωνίας, από τις φυσικές ομορφιές της χώρας, από το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας και αξιοποίησης των επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων, από την παραδοσιακή και σύγχρονη αρχιτεκτονική, καθώς και από την έντονη αίσθηση της πολυπολιτισμικότητας που χαρακτηρίζει την ολλανδική κοινωνία.

Μέσα από τις συζητήσεις, την ανταλλαγή απόψεων και τη βίωση της καθημερινότητας, οι μαθητές αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες ζωής, εντόπισαν διαφορές και κοινά στοιχεία ανάμεσα στους πολιτισμούς, αλλά και συνειδητοποίησαν τις προοπτικές που διαθέτουν ως ευρωπαίοι πολίτες.

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν οι Αϊδίνης Χάρης, Ανούσου Νικολέτα, Ζαραφωνίτη Μαρία, Κατούνα Βασιλική, Νικολακάκου Ευαγγελία, Ξαστερούλη Κων/να, Μπισμπή Λυγερή, Μπάρδης Σωτήριος, Κωνστούλια Κων/να, Μπαμπαλέτου Ειρήνη, Μουρτζίκου Δέσποινα, Φασμούλος Μανόλης, Παπαγεωργίου Σταματία, Σαρηγιαννίδου Σοφία, Τρουγκάκου Βαϊα, Τσιάκου Κατερίνα, Δαλαλάκη Σταύρη, Καρρά Σταματίνα, Κρητικού Σταύρη, Παυλούνη Αναστασία, Παυλέρος Παν/της, Πάνου Δανάη, Μουστάκης Σταύρος και Σερβές Γεώργιος. Υπεύθυνοι προγράμματος και συνοδοί καθηγητές ήταν οι κ.κ. Παυλάκου Δήμητρα, Τραγάς Κυριάκος (υποδ/ντής του σχολείου) και Κατσίχτη Ευγενία.