Στρατηγάκος σε Σπίρτζη & Δέδε: “Η Λακωνία είναι ο μόνος νομός που δεν έχει στην πράξη εθνική οδό”

“Ούτε μια λέξη για το μεταφορικό ισοδύναμο δεν αναφέρει η απαντητική επιστολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών” σε επιστολή/αίτημά του αναφορικά με τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη, παρατηρεί στην ακόλουθη ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Πελοποννήσου, Ηλίας Στρατηγάκος. Τα βέλη του στρέφονται εναντίον του υπουργού Χ. Σπίρτζη και του γενικού γραμματέα Γ. Δέδε. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΕΣΥ:

“Μετά την αναβολή θέματος στο ΠΕΣΥ Πελoποννήσου, όπου επιχειρείτο παγίδευσή του για έγκριση τεχνικής έκθεσης – σήμανσης της εθνικής οδού Σπάρτης – Τρίπολης και την υιοθέτηση επιβολής κυκλοφοριακών απαγορεύσεων με υπουργική απόφασή τους, χαρακτηρίζοντάς την παράπλευρη και εναλλακτική του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Λεύκτρο – Σπάρτη.

Απαγορεύσεις που αφορούν την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων βάρους άνω των 3,5 τόνων στο τμήμα της ΕΟ 39 Τρίπολη – Σπάρτη – Γύθειο, από Τεγέα έως τα όρια του χωριού Κλαδά.

Ζητούσα α) την άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, ανάλογου αυτού που ισχύει από 1/1/19 στο σύνολο της νησιωτικής χώρας, στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο – Σπάρτη και β) την κατασκευή μεσοπρόθεσμα αυτοκινητόδρομου στην ΕΟ Σπάρτης – Τρίπολης.

Μας γνωρίζουν καθυστερημένα ότι οι απαγορεύσεις επιβάλλονται α) για την προστασία του δικτύου από φθορές και έντονες καταπονήσεις, β) για λόγους οδικής ασφαλείας.

Ταυτόχρονα όμως μας γνωρίζουν ότι για λογαριασμό του αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο – Σπάρτη, που κατασκευάστηκε από το ελληνικό δημόσιο με σύμβαση παραχώρησης

– Απαγορεύεται το δημόσιο ή τρίτος (τοπική αυτοδιοίκηση, άλλος παραχωρησιούχος):

1. Να κατασκευάσει και να λειτουργήσει άλλη οδό ταχείας κυκλοφορίας ή να αναβαθμίσει την υφιστάμενη ΕΟ Τρίπολης – Σπάρτης σε ανώτερη κατηγορία, γιατί θα επηρεάζουν τα έσοδά του.

2. Η μη επιβολή διοδίων ή η επιβολή διοδίων χαμηλότερου του 85% σε ανταγωνιστική οδό σε σχέση με την οδό Λεύκτρο – Σπάρτη (όπως είναι η υφιστάμενη ΕΟ Τρίπολης – Σπάρτης)

Συνιστούν Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου και συνεπάγεται καταβολή αποζημιώσεων στον παραχωρησιούχο.

Δηλαδή η Λακωνία είναι αποικία και είναι εσαεί καταδικασμένη να μην έχει καμιά αξίωση βελτίωσης των συγκοινωνιακών της υποδομών.

Αδιαφορούν για την αύξηση της απόστασης από Σπάρτη προς Τρίπολη και Αθήνα με επιστροφή κατά 50 συνολικά χιλιόμετρα, δεν τους ενδιαφέρει η παραπέρα μείωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομικής της δραστηριότητας σε σχέση με όμορους και ομοειδείς νομούς και περιοχές και η αρνητική επίδραση στους κλάδους των μεταφορών, του εμπορίου, της μεταποίησης, του τουρισμού και του πρωτογενούς τομέα.

Μας λένε απερίφραστα:

α) Δεν βελτιώνουμε και δεν κατασκευάζουμε κανένα δρόμο και σε πρώτη φάση απαγορεύουμε τη διέλευση των παραπάνω οχημάτων.

β) Σε δεύτερη φάση βάζουμε διόδια στην υφιστάμενη ΕΟ Σπάρτης – Τρίπολης, γιατί είναι ανταγωνιστική του αυτοκινητόδρομου και επηρεάζει τα έσοδά του.

Ζητήσαμε το διάλογο για την άρση της αδικίας, γιατί η Λακωνία είναι ο μόνος νομός που δεν έχει στην πράξη εθνική οδό, παρά τη δαπάνη που έγινε, καθώς και τη λήψη μέτρων επανορθωτικών.

Ζητήσαμε να γίνει διαβούλευση με την περιφερειακή ενότητα Λακωνίας, τους δήμους, τους κλάδους που θίγονται. Κατανόηση καμιά, δυστυχώς δίκην αρμοστών προς κατεχόμενη χώρα εισπράττουμε αυταρχικότητα, αλαζονεία και διαπιστώνουμε αποικιακού χαρακτήρα και νοοτροπίας τοποθετήσεις. Δεν είναι οι πολίτες της Λακωνίας οι παρίες της Ελλάδας.

Ως πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Πελοποννήσου μένω σταθερά προσηλωμένος και είμαι κατά των όσων αρνητικών παραπάνω αναφέρονται και απεργάζονται εις βάρος των κατοίκων μιας περήφανης περιοχής που δε φοβάται κανένα.

Να είναι σίγουρος ο κ. Δέδες, που τυγχάνει και υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου, και ο κ. Σπίρτζης ότι οι απαγορεύσεις που επιχειρούνται δεν θα τύχουν της υποστήριξης κανενός και θα ενώσουν τον κόσμο εναντίον τους.

Το θέμα θα επανέλθει στο ΠΕΣΥ, έχοντας τη γνώμη και τις θέσεις των φορέων του νομού Λακωνίας που είμαστε σε αναμονή παραλαβής”.