mathites

Ένα «καυτό» ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες με παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης στο σχολείο αναδεικνύει με ερώτησή του στη βουλή ο Θανάσης Δαβάκης.

Ο βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας, στην ερώτησή του προς τον νέο υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, κάνει λόγο για χιλιάδες κενά θέσεων παράλληλης στήριξης στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό ή άλλες αναπηρίες στα δημόσια σχολεία, με τους γονείς να εξαναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι τα έξοδα. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

“Χωρίς την απαιτούμενη «παράλληλη στήριξη» βρίσκονται τρεις μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς περίπου 3.700 παιδιά με αυτισμό, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και εξαγγελίες του μέχρι πρότινος υπουργού Παιδείας κ. Φίλη. Το γεγονός αυτό άλλωστε ανέδειξε πρόσφατα και σε πρόσφατο δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», φιλοξενώντας μαρτυρίες γονέων που αποκαλύπτουν ότι αναγκάζονται οι ίδιοι να καλύπτουν τα έξοδα για τη μισθοδοσία του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής, ο οποίος συνοδεύει τα παιδιά στο σχολείο, όπως απαιτούν οι σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης παγκοσμίως.

Σύμφωνα μάλιστα με σχετικά στοιχεία που προκύπτουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, υπάρχουν περίπου 5.500 διαγνωσμένες περιπτώσεις παιδιών, διαφόρων ηλικιών, που χρειάζονται εκπαιδευτικό στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης, αλλά έως τώρα το υπουργείο έχει καλύψει μόνο 1.800 περιπτώσεις. Ας σημειωθεί δε, ότι υπάρχουν φόβοι για ύπαρξη μεγαλύτερων κενών στην παράλληλη στήριξη τα επόμενα έτη, με την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτείται ως τώρα, με αποτέλεσμα και στην περίπτωση της παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές ανάγκες να έχουμε την ίδια άσχημη εικόνα με τα χιλιάδες παιδιά που έμειναν εκτός παιδικών σταθμών λόγω μειωμένων κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Επιπλέον, την ίδια άσχημη εικόνα εμφανίζουν πανελλαδικά και τα διάφορα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), που είναι καθ’ ύλην αρμόδια για την ταυτοποίηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και στα οποία εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού συσσωρεύονται χιλιάδες αιτήσεις.

Ερωτάται συνεπώς ο αρμόδιος υπουργός:
1. Ποιος σχεδιασμός υπάρχει από το υπουργείο για την κάλυψη των κενών θέσεων παράλληλης στήριξης στη δημόσια εκπαίδευση, για παιδιά με αυτισμό ή άλλες παθήσεις και αναπηρίες;
2. Πόσα είναι τα κενά σε προσωπικό στα κατά τόπους ΚΕΔΔΥ, που είναι αρμόδια στην ταυτοποίηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, και ποιος ο σχεδιασμός για την κάλυψή τους με το απαιτούμενο ειδικό επιστημονικό προσωπικό;”.