Ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (παράταξη προσκείμενη στο ΠΑΜΕ):
“Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καταθέσαμε στο ΔΣ [σ.σ. της ΕΛΜΕ Λακωνίας] ψήφισμα το οποίο αποκαλύπτει ότι η όλη διαδικασία για την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών είναι η αρχή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, η οποία βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 – Αρβανιτόπουλου), αλλά και στο νόμο της αξιολόγησης, ο οποίος δεν έχει καταργηθεί αλλά απλά είναι σε αναστολή!
Στα προαπαιτούμενα του 3ου και του 4ου μνημονίου υπάρχει ρητά η δέσμευση για εφαρμογή της αξιολόγησης σε τρία στάδια: αξιολόγηση στελεχών, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Μία αξιολόγηση που θα φέρει συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, κινητικότητα και απολύσεις, μισθολογικές περικοπές, χειραγώγηση του εκπαιδευτικού μας έργου, μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς.
Στη βάση αυτή προτείναμε η ΕΛΜΕ Λακωνίας να μπει μπροστά και, αξιοποιώντας την αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ:
1. Να καλέσει τους συλλόγους διδασκόντων και κάθε συνάδελφο χωριστά να μη συντάξουν πρακτικά, να μη συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν.
2. Να καλέσει την ΟΛΜΕ να πάρει ανάλογη απόφαση, να συνταχθεί με την ΑΔΕΔΥ, τη ΔΟΕ και άλλες 29 ομοσπονδίες του δημοσίου, αλλά και δεκάδες συλλόγους δασκάλων και ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα που έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις, και να πάψει να είναι κυβερνητικό φερέφωνο.
3. Να καλέσει τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να βάλουν (-) στη συνέντευξη, να παραβρίσκονται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης – ελέγχου – καταγγελίας.
Στην πρότασή μας αυτή η εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ ψήφισε λευκό και οι εκπρόσωποι των ΣΥΝΕΚ (που έχουν και την απόλυτη πλειοψηφία στο ΔΣ) την απέρριψαν, λέγοντας ότι δεν είναι αξιολόγηση αλλά έκφραση γνώμης από τον σύλλογο και ότι πρέπει ο σύλλογος να αξιοποιήσει αυτή τη διαδικασία για να φράξει το δρόμο σε κάποιους κακούς διευθυντές.
ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ ανοίγουν το δρόμο για την αξιολόγηση. Έχουν μετατρέψει και την ΟΛΜΕ αλλά και την ΕΛΜΕ μας σε προπαγανδιστή των κυβερνητικών θέσεων. Η θέση τους αυτή δεν είναι αποτέλεσμα πολιτικής και συνδικαλιστικής αφέλειας. Όλη η στάση τους, το ότι δεν κουνιέται φύλλο (και στο σωματείο μας), τεκμηριώνει και στον πιο δύσπιστο ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες, ότι συνειδητά έχουν επιλέξει να στηρίζουν ό,τι αντιδραστικό φέρνει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση.
Κανείς δεν πρέπει να μείνει απαθής. Ο αγώνας που δώσαμε πριν τρία χρόνια ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση πρέπει να συνεχιστεί.
Στη βάση αυτή καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αξιολογήσουν τους υποψήφιους διευθυντές.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε οι σύλλογοι να υιοθετήσουν το παρακάτω σχέδιο πρακτικού ή οποιοδήποτε άλλο ακυρώνει τη διαδικασία.
Σχέδιο πρακτικού:
Σήμερα, 20 Ιούνη 2017 μετά από σύγκληση σε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του……….. με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι να γίνουμε αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών. Δε θα ανοίξουμε εμείς το δρόμο για τη δική μας αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση.
Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Έχουμε τη θέση πως η όλη διαδικασία της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές και τα άλλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης που λαμβάνουν τα παιδιά. Ακόμη, η διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ-αξιολογητές.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
Σημειώνουμε πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης, είναι απολύτως νόμιμη και δεν υπάρχει περίπτωση πειθαρχικής συνέπειας για τους εργαζόμενους που συμμετέχουν, διότι είναι πιθανό να ασκηθούν πιέσεις περί υποχρεωτικότητας, το επόμενο διάστημα, και δημιουργία κλίματος φόβου.
Σε περίπτωση που ο σύλλογος αποφασίσει να συμμετέχει στη διαδικασία, καλούμε τους συναδέλφους που μειοψήφησαν να καταθέσουν το ψήφισμα στα πρακτικά, να μην συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, να δηλώσουν την αποχή τους από τη διαδικασία και να μην υπογράψουν το ειδικό πρακτικό.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Ματαιώνουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης!”.