Καταργείται το καράβι για Κύθηρα – Αντικύθηρα “Βιτσέντζος Κορνάρος”, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία που εκτελεί το επιδοτούμενο δρομολόγιο, σύμφωνα με πληροφορίες, δήλωσε οικονομική αδυναμία να το συνεχίσει μετά τις 27 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να προκύπτει αδιέξοδο και το υπουργείο Ναυτιλίας να καταλήγει στη λύση της κατάργησης της γραμμής.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης την Παρασκευή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για τη νησιωτική πολιτική, είπε χαρακτηριστικά ότι “σε ό,τι αφορά τα Κύθηρα, να ξέρετε ότι στόχος μας είναι να υπάρχει καλύτερη συγκοινωνία, αλλά όχι με τον Πειραιά. Είναι ένα πάρα πολύ ακριβό σπορ, το οποίο ούτε οι ίδιοι το εκτιμούν, εφόσον κάνει δεκατρείς ώρες το καράβι για να πάει στα Κύθηρα, ενώ με τη συνδυασμένη μεταφορά, οδική και ακτοπλοϊκή, ο χρόνος είναι λιγότερος από το μισό”.
Όπως αναφέρει η “Εφημερίδα των Συντακτών”, οι κάτοικοι και οι φορείς των Αντικυθήρων πριν από μερικές ημέρες έστειλαν εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ναυτιλίας, μέσω της οποίας ζητούν εξηγήσεις γιατί το υπουργείο διαπραγματεύεται και συζητά τη διακοπή-λύση της σύμβασης αυτής επειδή έτσι θέλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Τονίζουν ότι η ισχύουσα σύμβαση πρέπει να τηρηθεί και προκειμένου να επιτευχθεί η βιωσιμότητά της το ΥΝΑ να προβεί σε αναδιάρθρωση και όχι παντελή διακοπή των προσεγγίσεων, όπως προβλέπεται ρητά από σχετικό άρθρο της σύμβασης. Ερωτούν με ποιο νομικό έρεισμα θα λυθεί η σύμβαση και θα βρεθούν οι κάτοικοι των μειονεκτικών Αντικυθήρων χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά και την Κρήτη, επισημαίνοντας πως η ισχύς της είναι έως και την 31/10/2016.
Σε δήλωσή του στο www.laconialive.gr, ο δήμαρχος Κυθήρων κ. Θεόδωρος Κουκούλης εκτιμά πως “η διακοπή κάθε συγκοινωνιακής σύνδεσης με τον Πειραιά οπωσδήποτε θα έχει αρνητικές συνέπειες, όσο κι αν βοηθάει η σύνδεση που υπάρχει σήμερα με τη Νεάπολη Βοιών. Ανεξάρτητα όμως απ’ αυτό, υπάρχει ένα ποσοστό επισκεπτών του νησιού το οποίο επιλέγει να έρθει ακτοπλοϊκώς μέσω Πειραιώς. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, είναι πολύ πιθανόν το μεγαλύτερο κομμάτι αυτού του ποσοστού να μην έλθει στα Κύθηρα, αλλά να επιλέξει άλλο νησί, διότι προτιμά να ταξιδεύει με πλοίο παρά με αυτοκίνητο”.
Οι κάτοικοι μάλιστα, ύστερα από πρωτοβουλία του δήμου και της μητροπόλεως Κυθήρων, διοργάνωσαν την Κυριακή 12/1 συγκέντρωση με θέμα τη διατήρηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Γύθειο – Κρήτη. Όπως σημειώνει ο κ. Κουκούλης, “η συμμετοχή, για την εποχή που έγινε η συγκέντρωση, ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, διότι μην ξεχνάμε ότι το χειμώνα υπάρχει ένα ποσοστό κατοίκων, κυρίως ηλικιωμένων, οι οποίοι φεύγουν από το νησί για να περάσουν τους δύο-δυόμισι πιο κρύους και υγρούς μήνες στην Αθήνα και τον Πειραιά. Και βεβαίως οι άνθρωποι αυτοί επιλέγουν να ταξιδέψουν με το πλοίο που πάει κατευθείαν στον Πειραιά και όχι μέσω Πελοποννήσου”.