Οι προτάσεις των “Ενωμένων Πολιτών” για τη ΔΕΥΑΣ

Στις παρακάτω προτάσεις στο πλαίσιo της συζήτησης για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΣ, προχώρησε η παράταξη Ενωμένοι Πολίτες με επικεφαλής τον Σταύρο Αργειτάκο. Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολή που δημοσιεύουν αναφέρουν τα ακόλουθα:

“Η ΔΕΥΑΣ παρέχει στους πολίτες ένα κοινωνικό αγαθό. Για να μπορεί να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες και στις επιχειρήσεις αλλά και να βελτιώνει τις υπηρεσίες αυτές, θα πρέπει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις τις. Συνεπώς, θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα πολυπλεύρως και με υπευθυνότητα. Η διαμόρφωση της στρατηγικής μας έχει στόχο σε πρώτη φάση τον εξορθολογισμό και την εξασφάλιση της εισπραξιμότητας των εσόδων της ΔΕΥΑΣ και σε δεύτερο χρόνο την στοχευμένη αύξηση των τιμολογίων της ύδρευσης, εφόσον απαιτείται και στο μέγεθος όπου απαιτείται, με γνώμονα πάντα την όσο το δυνατό μικρότερη επιβάρυνση του μέσου νοικοκυριού και των επιχειρήσεων.

1) Εξορθολογισμός λειτουργίας- δαπανών (μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις):

• Επενδύσεις στο βιολογικό (κυρίως) – Φοτοβολταϊκά για μείωση ενεργειακού κόστους (περ. 500χιλ ευρώ), καθώς και αναβάθμιση του ώστε να μπορούν να συνδεθούν επιπλέον οικισμοί.

• Προσπάθεια δημιουργίας κοινού μετώπου με άλλους δήμους, ώστε να αλλάξει το τιμολόγιο χρέωσης της ΔΕΗ και το καθεστώς ΦΠΑ (έγγραφα ΕΔΕΥΑ).

2) Εξορθολογισμός λειτουργίας- δαπανών (άμεσες παρεμβάσεις):

• Άμεσα να λάβει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης, με την οποία θα εγγυάται ο δήμος προς τη ΔΕΗ για ποσό 1.590.422,33 ευρώ για χρηματοδότηση από το υπουργείο Εσωτερικών του ανωτέρω ποσού (πρόγραμμα “ΑΚΣΙΑ” για την εξόφληση της οφειλής προς τη ΔΕΗ έως 30/04/2020.

• Τοποθέτηση υδρομέτρων στις υδροαρδευτικές γεωτρήσεις, στις οποίες πληρώνει το κόστος λειτουργίας η ΔΕΥΑΣ και εισπράττει τα έσοδα ο δήμος Σπάρτης.

• Λογαριασμοί σε όλο τον δήμο Σπάρτης ανά τρίμηνο (4 συνολικά), με δύο μετρήσεις (ένας λογαριασμός έναντι και ένας εκκαθαριστικός), σε σταθερά χρονικά διαστήματα. Δειγματοληπτικός έλεγχος για την ορθότητα των μετρήσεων και καταλογισμός σε περιπτώσεις παραβάσεων.

• Τοποθέτηση υδρομέτρων στις παροχές του δήμου (παρτέρια, χώροι πρασίνου κλπ).

• Έλεγχος στις 4000 ανενεργές παροχές για τυχόν δολιοφθορές (παράνομες επανασυνδέσεις κλπ) και καταλογισμός σε περιπτώσεις παραβάσεων.

• Τοποθέτηση υδρομέτρων σε αντλιοστάσια με μεγάλη κατανάλωση και έλεγχος για περιπτώσεις παραβατικότητας σε συνεννόηση με τους Προέδρους των ΤΚ ΔΕΥΑΣ

• Ενημέρωση των δημοτών για τις παρεμβάσεις των συνεργείων της εταιρείας σε προβλήματα και τις επισκευές που πραγματοποιεί σε όλες τις ΔΕ του δήμου.

3) Αύξηση εισπραξιμότητας:

• Για τα επόμενα δύο χρόνια έκπτωση συνέπειας 7% στην εμπρόθεσμη εξόφληση των λογαριασμών.

• Σε καταναλωτές με οφειλές προς τη ΔΕΥΑΣ, εφόσον προχωρήσουν σε ρύθμιση των οφειλών τους (σε 24 ή περισσότερες δόσεις), τότε να τύχουν και αυτοί έκπτωση συνέπειας 7% στην εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών.

• Διακοπή της παροχής σε ρολόγια μετά από 2 ανεξόφλητους λογαριασμούς.

• Οφειλές στο ΑΦΜ ενοικιαστών στη ΔΟΥ. Αν αυτό δεν γίνεται νομικά, τότε ενημέρωση και του ιδιοκτήτη μετά από δύο ανεξόφλητους λογαριασμούς.

• Αποστολή άμεσα και είσπραξη δόσεων σύνδεσης αποχέτευσης (σε 24 ή περισσότερες δόσεις). Μείωση και επομένως επανυπολογισμός σε όλους με 4€/τμ και επιστροφή χρημάτων (ή συμψηφισμός με μελλοντικές χρεώσεις) σε όσους έχουν εξοφλήσει.

Τιμολογιακή πολιτική

1) Συμφωνούμε με την αύξηση του συντελεστή χρήσης αποχέτευσης από το 28% στο 50%.

2) Τέλος σύνδεσης αποχέτευσης: 4€/τμ.

3) Διατήρηση των τιμολογίων ύδρευσης προς το παρόν ως έχουν.

Οι ανωτέρω προτάσεις προέκυψαν μέσα από μελέτη και συνυπολογίζοντας την πορεία της χώρας μας την τελευταία δεκαετία της κρίσης αλλά και της διαμορφωθείσας κατάστασης λόγω των περιορισμών και απαγορεύσεων που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού Covid-19. Κρίνουμε αναγκαίο, ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε σε περισσότερες διαβουλεύσεις και με αναλυτικό έλεγχο όλων των δεδομένων, ώστε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες λύσεις, οι οποίες θα διασφαλίζουν την οικονομική βιωσιμότητα της επιχείρησης, που θα σημαίνει διασφάλιση των εργαζομένων και πάνω από όλα διασφάλιση της παροχής των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Παράλληλα, αναλύοντας τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης θα πρέπει σε εύλογο χρόνο το προσεχές διάστημα (πχ. στο πρώτο δίμηνο του 2021) να μπορέσουμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες λύσεις, προκειμένου να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις στα τιμολόγια της ύδρευσης. Τέλος, ανεξαρτήτως των ανωτέρω προτάσεων και προκειμένου η εταιρεία να μην βρεθεί αντιμέτωπη με προβλήματα ρευστότητας, επισημαίνουμε ότι πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την εφαρμογή της ομόφωνης απόφασης του ΔΣ, που αφορά την διάθεση του άτοκου δανείου ύψους 1.039.800,80 ευρώ. Ευελπιστούμε στην άμεση υλοποίηση όλων των απαραίτητων ενεργειών, προκειμένου να βρεθεί λύση και η ΔΕΥΑΣ να ανταποκριθεί πλήρως στο έργο της”.