Μία από τις καλύτερες παραστάσεις των τελευταίων ετών είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι βρέθηκαν την περασμένη Τετάρτη (8 Αυγούστου) στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο. Οι “Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη, μία από τις σπουδαιότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας, σκηνοθετημένη αυτή τη φορά από τον Αλέξανδρο Ρήγα, πέτυχε να ελαφρύνει το βαρύ κλίμα της εποχής, χαρίζοντας άφθονο γέλιο και αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πόσων διαχρονικών μηνυμάτων μπορεί να είναι φορέας ένα κείμενο 2500 ετών.
Η Πραξαγόρα με τις φιλενάδες της μεταμφιέζονται σε άνδρες, πηγαίνουν στην εκκλησία του δήμου -στην οποία οι γυναίκες δεν έχουν δικαίωμα ψήφου- και ψηφίζουν νόμο σύμφωνα με τον οποίο η εξουσία περνά στα χέρια των γυναικών και θεσπίζονται ισότητα, οικονομική και… ερωτική κοινοκτημοσύνη! Και κάπου εκεί αρχίζουν οι ανατροπές…
Τους γυναικείους ρόλους ερμηνεύουν αποκλειστικά άνδρες (με εξαίρεση τη Σοφία Μουτίδου στο ρόλο της Μελπομένης). Η παράσταση είναι επίσης διανθισμένη με μουσική από όλη την ελλάδα, καθώς οι γυναίκες που συγκεντρώνονται στην Αθήνα προέρχονται από όλα τα μέρη της χώρας, κομίζοντας η καθεμία τη διάλεκτο του τόπου της και τα μουσικά της ακούσματα.
Η παράσταση του Σαϊνοπουλείου είχε και λακωνική πινελιά, αφού τους ηθοποιούς συνόδευσε εξαμελές χορευτικό τμήμα από τον Όμιλο Διάδοσης Παραδοσιακών Χορών και Εθίμων “Η Πυρρίχη”.
Έπαιξαν οι Αντώνης Λουδάρος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Σταρόβας, Ησαΐας Ματιάμπα, Ιβάν Σβιτάιλο, Χάρης Γρηγορόπουλος, Γιάννης Κρητικός, Τάκης Βαμβακίδης, Θανάσης Πατριαρχέας, Βασίλης Παπαδόπουλος κ.ά. Σε εμβληματικό ρόλο ο αειθαλής Γιώργος Κωνσταντίνου.
Αφροδίτη Ρουμανέα