113 γονείς λένε “όχι” στη μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό

sxoleio

Eπιστολή προς τον επικεφαλής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, τη Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, απευθύνουν 113 γονείς της περιοχής των Μολάων που αντιτίθενται στη μετατροπή του τοπικού γυμνασίου σε πειραματικό.

Το κείμενό τους, το οποίο κοινοποιήθηκε και στα τοπικά ΜΜΕ, αναφέρει τα εξής:

“Πληροφορούμενοι ότι ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Λακωνίας προέβη σε αίτημα χαρακτηρισμού του μοναδικού γυμνασίου της πόλης μας σε πειραματικό και με δεδομένες τις χωροταξικές ιδιομορφίες της περιοχής, όπου το πλησιέστερο γυμνάσιο πλην του δικού μας βρίσκεται σε απόσταση δεκαπέντε χιλιομέτρων, έχουμε τις εξής απορίες που πρέπει να απαντηθούν από τους αρμόδιους φορείς πριν εγκριθεί ένα τέτοιο αίτημα:

1) Πώς είναι δυνατόν ο προϊστάμενος της β/θμιας εκπαίδευσης Λακωνίας να μην διαγιγνώσκει το προφανές πρόβλημα που θα δημιουργηθεί από την κλήρωση μαθητών για να εγγραφούν στην α’ τάξη, όταν ο νόμος σαφώς αναφέρει ότι για τη συμμετοχή στην κλήρωση δεν ενδιαφέρει ο τόπος διαμονής (άρθρο 18 παρ. 5 του ν. 4692/2020). Γνωρίζει από τώρα ο κ. προϊστάμενος πόσοι μαθητές εκτός της περιοχής των Μολάων θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον; Και ποια ακριβώς είναι η ειδική ρύθμιση που έχει ζητήσει από την ΔΕΠΠΣ για τα σχολεία της Περιφέρειας, αφού ο αριθμός των μαθητών κάθε τμήματος καθορίζεται από τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου (άρθρο 18 παρ. 8 του ιδίου νόμου). Πώς είναι δυνατόν να γνωρίζουμε από τώρα πόσοι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον; Και όταν παιδιά που αποφοιτούν από το δημοτικό σχολείο των Μολάων και τα δημοτικά των γύρω χωριών δεν κληρωθούν ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στην κλήρωση, πού θα πάνε σχολείο;

2) Όταν η επίσημη ενημέρωση από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ότι οι εκπαιδευτικοί του γυμνασίου θα είναι οι ίδιοι και το πρόγραμμα του πειραματικού δεν θα είναι διαφορετικό από ενός γυμνασίου τυπικής εκπαίδευσης παρά μόνο για όσους το θελήσουν, τότε ποια είναι η ουσία της ίδρυσης πειραματικού σχολείου;

Είναι σίγουρο ότι όλοι θέλουμε την καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά μας.

Η καλύτερη εκπαίδευση όμως -όπως θα έπρεπε να ξέρουν πρώτοι οι άνθρωποι που έχουν τις θέσεις ευθύνης- είναι συνάρτηση και του γνωστικού επιπέδου και της μαθησιακής ικανότητας κάθε παιδιού. Πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κάποιος επισήμως (εν προκειμένω η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) ότι το πρόγραμμα του πειραματικού σχολείου δεν θα είναι υποχρεωτικό αλλά από την άλλη το απολυτήριο θα είναι ενιαίο! Δηλαδή ένας καλός μαθητής που θα ακολουθεί το πρόγραμμα του πειραματικού και ένας άλλος αδύναμος ή μέτριος μαθητής που δεν θα ακολουθεί το (κατά τα άλλα μη υποχρεωτικό) πρόγραμμα του πειραματικού θα λαμβάνουν το ίδιο απολυτήριο;

Και εάν ο αδύναμος ή μέτριος μαθητής θέλει να ακολουθήσει το αυξημένων απαιτήσεων πρόγραμμα του πειραματικού σχολείου και δεν τα καταφέρνει, τι θα γίνει; Θα πάρει ένα απολυτήριο «κενό γράμμα» ή θα «εξοστρακιστεί» σε τυπικής εκπαίδευσης σχολείο;

Και αν ένας μαθητής διστάζει ή για τον οποιοδήποτε λόγο δεν θέλει να ακολουθήσει το πρόγραμμα του πειραματικού γυμνασίου Μολάων τι θα κάνει; Θα πάει στο γυμνάσιο Παπαδιανίκων, Μονεμβασίας, Σκάλας ή Νεάπολης;

Μπροστά στα δύσκολα δεν σηκώνουμε τα χέρια ψηλά, αλλά έχουμε εύλογες ανησυχίες που εντείνονται από το ότι δεν λαμβάνουμε απαντήσεις αλλά ευχολόγια.

Ακούμε πολλές κραυγές και συνθήματα, αλλά από πουθενά δεν ακούσαμε τι ακριβώς σημαίνει το πειραματικό γυμνάσιο και για ποιο λόγο συνιστά αναβάθμιση του σχολείου, και κυρίως δεν ακούμε από κανέναν τι ακριβώς θα συμβεί σε αυτόν τον μαθητή που για οποιονδήποτε λόγο δε θέλει ή δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτό, όταν το επόμενο κοντινό γυμνάσιο είναι πολλά χιλιόμετρα μακριά”.


Δείτε σχετικά: “Να μη μετατραπεί σε Πειραματικό το Γυμνάσιο Μολάων”, “Υπερασπίζεται την ίδρυση Πειραματικού στους Μολάους ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”